piątek, 27 sierpnia 2010

Urodzinowe ciasteczka z żurawiną



Wymyślanie prezentu urodzinowego zawsze zajmuje mi sporo czasu. Tym razem urodziny miała przyjaciółka. Myślałam, myślałam... i postanowiłam upiec dla niej ciasteczka, zapakować w złote bibułki i ozdobne pudełko. 
Trafiłam na bardzo smakowity i inspirujący przepis na blogu Kuchnia Agaty. Dokonałam kilku zmian, zamiast rodzynek dałam żurawinę i słonecznik. Pierwszy raz użyłam do pieczenia ciastek cukru Dark Muscovado (dotychczas wybierałam Demerarę) i muszę przyznać, że smak ma niebiański. W dodatku nadaje ciasteczkom ładny, złotobrązowy kolor.
Te ciastka doskonale nadawałyby się na święta Bożego Narodzenia i na pewno upiekę je również z tej okazji. Nie można się od nich oderwać, a oprócz tego, że cudownie smakują, są też zdrowe - zawierają płatki owsiane i zarodki pszenne. Proponowałabym trochę zmniejszyć ilość cukru lub użyć wyłącznie brązowego.


Ciasteczka owsiane z żurawiną, słonecznikiem i zarodkami pszennymi
  • 3 filiżanki płatków owsianych
  • filiżanka+ 2 łyżki mąki pszennej
  • 1/2 filiżanki zarodków pszennych
  • łyżeczka sody
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki soli
  • filiżanka masła (ok. pół kostki)
  • 1/2 filiżanki białego cukru
  • 1 i 1/2 filiżanki cukru brązowego (Dark Muscovado)
  • 2 jajka
  • filiżanka suszonej żurawiny
  • 1/2 filiżanki łuskanego słonecznika
    Miękkie masło ubić z cukrem. Dodać jajka, nadal ubijać na gładką masę. Wymieszać z suchymi składnikami - na końcu dodać żurawinę i słonecznik. 
    Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Porcje ciasta kłaść łyżką, spłaszczając lub formować ręką (ciasto się klei, więc można sobie trochę formować na łyżce i potem kłaść na blachę). Piec 13 - 17 minut (trzeba sprawdzać, to zależy od piekarnika) w 180 stopniach.



    2 komentarze:

    1. Właśnie przejrzałam przepis :) Wrzucam w zakładki do zrobienia w najbliższym czasie :)

      Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    2. Sisters4cooking - udanego pieczenia, napisz koniecznie, jak smakowały!

      OdpowiedzUsuń

    Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

    Przyciski Listonic