sobota, 13 listopada 2010

Banana bread z czekoladowo-orzechową nutą





Ciasto, które dziś proponuję, jest zadziwiająco ekspresowe w przygotowaniu. Jest wilgotne, ma wyraziście bananowy smak. Używam oryginalnej nazwy, gdyż nie bardzo podoba mi się jej polski odpowiednik: "chlebek bananowy".
Smaki idealne na jesień - banany, czekolada, orzechy. I brązowy cukier, który doskonale się z nimi komponuje. Ciasto pojawia się ostatnio na wielu blogach kulinarnych, w rozmaitych odsłonach. Swoje piekłam według przepisu Sophie Dahl, a czekoladowo-orzechowa nuta jest moim własnym dodatkiem.
Istotna uwaga dotycząca bananów - muszą być mocno dojrzałe, nawet przejrzałe. Ja kupiłam je kilka dni przed pieczeniem i czekałam, aż pojawi się na nich słuszna ilość brązowych plamek. Banana bread może też być sposobem na wykorzystanie zleżałych bananów, które wydają się już mało atrakcyjne do jedzenia, a do pieczenia będą idealne.

Banana bread z czekoladowo-orzechową nutą
  • 4 dojrzałe banany
  • garść orzechów laskowych
  • pół tabliczki czekolady z orzechami (u mnie z arachidowymi)
  • 1 jajko
  • 150 g brązowego cukru (Demerara)
  • 75 g miękkiego masła
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 170 g mąki
  • szczypta soli
  • łyżeczka sody oczyszczonej

Czekoladę i orzechy posiekać lub zmielić w blenderze. Banany można rozgnieść widelcem lub również rozdrobnić w blenderze, dorzucając do czekolady i orzechów. Następnie dodajemy cukier waniliowy, jajko i, jeśli używamy blendera, Demerarę dosypujemy stopniowo, miksując masę. Dodajemy kawałki miękkiego masła i wszystko mieszamy.
Mąkę, sodę i sól mieszamy osobno w misce, po czym łączymy z masą bananową. Całość wlewamy do keksówki (długość ok. 22 - 24 cm) wysmarowanej masłem i wysypanej mąką. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez godzinę.

3 komentarze:

  1. wszystko co z bananami godne jest polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwłaszcza jesienną porą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię :) Własnie mi banany dojrzewają na paapecie, chcę jakeś czekoladowo-bananowe ciacho popełnić.

    POzdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic