czwartek, 16 grudnia 2010

Cranberry noel z migdałami



Już w zeszłym roku miałam ten przepis Marthy Stewart zapisany w kolejce do wypróbowania, ostatecznie jednak wygrały ciasteczka pomarańczowo-migdałowe tejże. Kruche cranberry noel wreszcie doczekały się upieczenia. Troszkę pokombinowałam ze składnikami, niektóre odrzuciłam, inne dodałam. Ciasteczka są ciemniejsze niż być powinny wg oryginału, bo zamiast białego cukru użyłam ulubionego dark muscovado. Robi się pachnąco i świątecznie. Żurawina i migdały - to jest to :).
Mój blender po raz drugi w tym roku utrudnił mi zadanie, odmawiając posłuszeństwa w najmniej odpowiednim momencie. Nie było łatwo. Ale przypomniałam sobie, że przecież nasze mamy i babcie jakoś ucierały to masło z cukrem, nie używając do tego zdobyczy techniki. Całe szczęście, że można wrócić do starych sposobów!

Cranberry noel z migdałami 
  • 220 g masła
  • pół szklanki cukru (u mnie dark muscovado)
  • 2,5 szklanki mąki
  • 1 - 2 łyżeczki cukru waniliowego (dałam cukier z prawdziwą wanilią)
  • pół łyżeczki soli
  • 2 łyżki mleka
  • 3/4 szklanki suszonej żurawiny
  • pół szklanki rozdrobnionych płatków migdałowych

Masło ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym. Dalej ucierając, dosypujemy stopniowo mąkę, sól i dolewamy mleko. Na koniec dodajemy migdały i żurawinę, mieszamy lub miksujemy.
Z ciasta formujemy mniej więcej równe wałki, które owijamy folią spożywczą. Wałki wędrują do lodówki na minimum dwie godziny, a nawet na całą noc. Następnie tniemy ciasto na krążki o grubości ok. 4 - 5 mm, układamy na blasze wyłożonej pergaminem. Pieczemy w piekarniku do zrumienienia, ok. 10 - 12 minut, w temperaturze 200 stopni.
To kolejna propozycja do akcji podarunkowej :).




























PS A po głowie chodzi mi kolęda. Niekoniecznie w tym wykonaniu:

5 komentarzy:

  1. ja na taki podarek chętnie się piszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Są pyszne! Piekłam rok temu.Też dodawałam brązowy cukier.

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasteczka z żurawiną zawsze smakują tak cudnie, nie tylko świątecznie.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic