poniedziałek, 27 grudnia 2010

Czekoladowo-serowe ciasto Prezydent




Moja kolejna propozycja ze świątecznego stołu. Nie chciałam piec „na potęgę”, ten przepis więc wydawał się świetnym rozwiązaniem, połączenie ciasta czekoladowego z sernikiem! A smak? Nie polecałbym niczego, co nie jest godne uwagi. Ciacho jest bardzo wilgotne, a łączy w sobie wspaniałe smaki: czekolady, białego serka, orzechów i polewy a'la toffi.

Ciasto:

  • 200 g chudego sera -  może być President
  • 250 g cukru
  • 2 jajka
  • 100 g masła
  • 3 łyżki kakao w proszku
  • 100 g przesianej mąki pszennej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kilka kropel aromatu waniliowego

Polewa a'la tofii:

  • 55 g masła
  • 1 łyżka mleka
  • 100 g cukru pudru
  • kilka kostek mlecznej czekolady lub 2 łyżki kakao w proszku


Posmarować tłuszczem i oprószyć mąka formę do pieczenia. Ser wymieszać z 25 g cukru i kilkom kroplami aromatu waniliowego. Masę serową odstawić. Utrzeć jajka i resztę cukru na puszystą masę. Do rondelka włożyć masło i wsypać kakao w proszku, podgrzewać na małym ogniu, mieszając, aż masło się rozpuści, a masa będzie gładka. Wlać do kogla-mogla i wymieszać, dosypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i zamieszać.
Wlać połowę ciasta do foremki. Na masę czekoladową wylać masę serową i przykryć pozostałą częścią ciasta. Piec przez 40-45 min. w piekarniku nagrzanym do 180ºC. Aby przygotować polewę a'la toffi, należy rozpuścić masło w mleku, dosypać cukier puder i kakao lub wrzucić kilka kostek mlecznej czekolady i wszystkie składniki wymieszać. Polewę rozsmarować na cieście i udekorować orzechami.

Smacznego!

PS. Usłyszałam to w wigilię.

7 komentarzy:

  1. Śliczne i smakowite! Kusi mnie bardzo...

    OdpowiedzUsuń
  2. czekolada, ser, ciasto- to trzy słowa które lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się chudy ser i duże ilości czekolady :D Bardzo fajne połączenie, nie tylko ze względu na kontrasty! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że i Twoje ciasto wspaniale się prezentuje, fajnie wyglądają te orzeszki pokrywające całość. A że ser u mnie lepiej widać to tylko dlatego, że kiedyś przy innym cieście warstwę pośrednią strasznie zamazałam i teraz wiem jak nie należy tego robić. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję;-)muszę posiąść "tę" technikę;-)

    OdpowiedzUsuń

Przyciski Listonic