wtorek, 18 stycznia 2011

Ciasto kajmakowe



Czy istnieje lepsze antidotum na najbardziej depresyjny czas w roku? Każdy z nas ma jakiś sposób, ja mam taki;-). Uwielbiam słodko-słone zestawienia. Eksperymentowałam już wcześniej w tej materii tutaj. Dziś kolejna modyfikacja, pochodząca z czasopisma Ciasta Domowe. Kruche ciasto, beza, słone orzeszki ( w oryginalne włoskie) i kajmak. Szybko się je robi, szybko je i szybko odzyskuje pogodę ducha...ale najszybciej zbędne kilogramy;-). Eee, co tam!

Ciasto:
  • 2 ½ szklanki mąki pszennej
  • 200 g masła
  • 5 żółtek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Beza:
  • 5 białek
  • 5 łyżek cukru

Masa:
  • 1 puszka skondensowanego mleka słodzonego
  • 100 g masła
Dodatkowo:
  • 200 gram orzeszków słonych
  • 100 g płatków migdałowych

Mleko w puszce zalewamy wodą i gotujemy przez 3 godziny. Ze wszystkich składników „na kruche” wyrabiamy ciasto i dzielimy na dwie części, każdą z nich wykładamy na blasze i podpiekamy w temperaturze 180º C. Białka ubijamy z cukrem. Na każdy z podpieczonych spodów wykładamy pianę i posypujemy orzeszkami i płatkami migdałów. Wstawiamy do piekarnika jeszcze na 30 min. i obniżamy jego temperaturę do 120º C aby białka „wysuszyły” się na bezy (choć to akurat nie zawsze mi się udaje). Oba blaty ciasta przekładamy masą kajmakową, całość także polewamy kajmakiem i dekorujmy.




Smacznego!

Ps. Na dokładkę...słodki głos



10 komentarzy:

  1. Ach! Kajmak... moja miłość. Mogłabym wyjadać go łyżeczką prosto z puszki. A takie ciasto... prawdziwa rozkosz smaku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne! Gdybym tak mogła ten kawałek sobie zjeść...

    OdpowiedzUsuń
  3. ślinianki wariują na sam widok. jest to baaardzo skuteczne antidotum na wszelką depresję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystko, co z kajmakiem uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę to zrobić. PO PROSTU MUSZĘ.
    Kajmak z orzeszkami to ja wyjadam jak snickersa - najpierw maczam łyżeczkę w masie, a potem obtaczam w orzeszkach.
    To będzie idealne ciasto dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. odzyskiwanie kilogramów mnie zdecydowanie zabiło :))), uwielbiam kajmak więc ciasto na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic