czwartek, 3 lutego 2011

Ciasto kruche orzechowo-czekoladowo-piankowe




Kruche musi być, co jakiś czas, ale musi. Żeby nie było nudno, przetarłam je na tarce, dodałam orzechy, posypałam czekoladą, a na polewę stopiłam pianki (marshmallow) ... o smaku gumy balonowej. Z roztargnienia chwyciłam w sklepie paczuszkę, a smak sprawdziłam dopiero w domu, ale w efekcie wszystkie smaki ciasta ustanowiły pyszną i słodką całość,  a to przecież bardzo ważne. Wystarczy wyjść na ulice, zimną, czasami ponurą, żeby po powrocie rzucić się na kubek ciepłej kawy i kawałek czegoś z duża ilością cukru;-) Przedstawiam moją propozycję, która powstała z takie właśnie potrzeby.

Ciasto:
  • 300 g mąki
  • 150 g cukru pudru
  • 1 kostka masła lub margaryny
  • 1 jajko
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
  • pół tabliczki czekolady mlecznej ( może być cała)

masa „białkowa”:
  • 4 białka
  • 200 g posiekanych orzechów arachidowych
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

polewa:
  • 1 paczka pianek marshmallow (obojętnie jakiego smaku)
  • łyżka masła
  • ok. 50 ml mleka
  • parę kostek białej czekolady
  • kilka kropel aromatu waniliowego

Piekarnik nagrzewamy do temp. 190ºC. Wszystkie składniki na ciasto dokładnie wyrabiamy, a następnie zawijamy w folię i wstawiamy do zamrażalnika na ok. 30/40 min. Białka ubijamy na sztywną pianę, w trakcie ubijania dorzucamy po łyżce cukru, a na końcu dodajemy mąkę ziemniaczaną. Ubitą piane łączymy z orzechami. Zamrożone ciasto dzielimy na dwie części, pierwszą część ścieramy na tarce o dużych oczkach, nad posmarowaną tłuszczem blachą, na ciasto wykładamy masę z białek, następnie ścieramy drugą część ciasta. Posypujemy je startą czekoladą i wstawiamy do piekarnika na ok.45 min. Po upieczeniu ciasto studzimy i dekorujemy polewą.
Do garnuszka wlewamy mleko, dodajemy masło i czekoladę, gdy się roztopią wrzucamy pianki. Mieszamy do momentu uzyskania jednolitej masy. Na końcu dodajemy aromat waniliowy.





Smacznego!

10 komentarzy:

  1. super to ciasto, wygląda bardzo elegancko :) i do tego ta nazwa... az chce się zjesc pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. narobiłaś mi smaka :) co za zestaw, kruche, orzechowe, piankowe - to musi być wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. och, cudne cudne CUDNE jest to ciasto, właśnie wspaniałe do kubka gorącej herbaty lub kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odjechane połączenie smaków - ale bardzo intrygujące, szczególnie te balonowe marshmallowsy ;-)
    Kocham wszystko, co ma w sobie pianki, więc na pewno kiedyś je wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne! Zestaw składników i smaków mówi,że bardzo pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  6. O, ciasto z wykorzystaniem pianek, ostatnio takiego szukałam. Bardzo fajne, smacznie wygląda.
    Pozdrawiam Serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. chetnie bym schrupala takie smakolyki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm z piankami musi być super!

    OdpowiedzUsuń
  9. Już od dawna chodzi za mną tego typu ciasto. Zapisuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglada przesmacznie...chcialabym je iedys zrobic,ale czy mi sie uda...zapisuje sobie!

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic