poniedziałek, 14 marca 2011

Tarta ze szpinakiem i szynką szwarcwaldzką



Ceny cukru przerażają, dlatego tym razem coś na słono :-). Rzecz prosta i pyszna. Idei tarty specjalnie reklamować nie muszę, wszyscy znamy jest magiczną moc. Chodzi tu raczej o inwencję własną. Ile pomysłów, tyle wersji tego cudeńka. Mój pomysł: na lekko podpieczony kruchy spód wyłożyłam kilka plasterków „uprażonej” szynki z czarnego lasu, przykryłam ją szpinakiem i udekorowałam „kruszonką” w rozmiarze XXL. Szynka ma intensywny słonawy smak, dlatego przyprawiając szpinak skoncentrowałam się na gałce muszkatołowej, czosnku i pieprzu. Nie dodawałam już soli. Minimalizm w ilości składników, maksymalizm w doznaniach smakowych;-)

Ciasto:
  • 200 g masła
  • 250 g mąki
  • 1 jajko
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany lub kefiru

Farsz:
  • 450 g szpinaku mrożonego ( wersja na szybko)
  • 2 ząbki czosnku
  • szczypta gałki muszkatołowej, pieprzu
  • 2 łyżki gęstej śmietany
  • 1 opakowanie szynki szwarcwaldzkiej


Wszystkie składniki na ciasto łączymy razem. Dzielimy na dwie części, większą wykładamy na blasze i wstępnie podpiekamy (ok. 15 min) w temperaturze 180ºC. Szynkę prażymy na patelni. Wykładamy ją na kruchy spód i wkładamy do piekarnika na 10 min. Szpinak rozmrażamy, przekładamy do garnka. W takcie gotowania czekamy aż ujdzie cała woda, dodajemy czosnek, przyprawy i śmietanę. Na końcu dusimy krótko pod przykryciem. Tak przygotowany szpinak wykładamy na kruchy spód z szynką. Z pozostałej części ciasta formujemy kulki i układamy na szpinaku. Tartę wstawiamy do piekarnika na ok. 20 min. 




Smacznego!

14 komentarzy:

  1. Pomysłowa "kruszonka" - podoba mi się jej rozmiar :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja cukru śladowe ilości używam,więc cukrowy kryzys mi niestraszny...
    A tarty uwielbiam.Taki kawałek chętnie bym teraz na drugie śniadanie poprosiła.Pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne te kulki na wierzchu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale musiała pachnieć :) te kulki z wierzchu są świetne

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma jak duża kruszonkowa kula. Wszystkie dzieci byłyby zachwycone :DD

    OdpowiedzUsuń
  6. Tarta sama w sobie jest pysznościowa, ale z taką kruszonką, to już faktycznie gęba w niebie.;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie , ta kruszonka robi wrażenie i odróżnia tą tartę od innych. Swietny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wygląda! Musi świetnie smakować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tarty, szczególnie ze szpinakiem, a połączenie z szynką brzmi ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  10. fajna ta kruszonka:) a tarta zapowiada sie bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda to zjawiskowo, ale tego pieczonego szpinaku tak się boję...

    OdpowiedzUsuń
  12. Kubełku, dziękuję, a skąd te obawy?

    OdpowiedzUsuń
  13. tarta jest na pewno przepyszna. Aż mi ślinka kapać zaczęła na klawiaturę.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic