sobota, 23 kwietnia 2011

Wielkanocne babeczki pomarańczowe



Szukałam niebanalnego przepisu na babkę. Taką, która będzie miała to "coś", jakiś ciekawy akcent smakowy. I nie będzie sucha w środku. Z pomocą w przedwielkanocnym pieczeniu przyszły mi Moje Wypieki - zainspirowałam się tym przepisem. A że akurat weszłam w posiadanie fajnej silikonowej formy na babeczki, postanowiłam ją wypróbować. Przepis Dorotus lekko zmodyfikowałam, podaję w swojej wersji. Trzeba też zwrócić uwagę na to, jak się babeczki pieką, bo czas jest przynajmniej o połowę krótszy niż w przypadku dużej babki.

Babeczki pomarańczowe

Składniki:
  • 140 g miękkiego masła
  • 225 g mąki
  • ¾ płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2¼ płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
  • 160 g cukru
  • 3 duże jajka
  • 6 łyżek mleka
  • otarta skórka z 1 pomarańczy (może być też ekstrakt, aromat pomarańczowy) - dałam i skórkę, i odrobinę aromatu)
  • 3 łyżki soku wyciśniętego z pomarańczy
  • opcjonalnie: 100 g kandyzowanej skórki pomarańczowej

Wszystkie składniki zmiksować, aż ciasto będzie lekkie i gładkie. Ciasto wlać do silikonowej formy na babeczki (jeśli macie metalową, wysmarujcie ją olejem albo wyłóżcie papilotkami). Piec około 15 - 20 minut w temperaturze 180 stopni.
Babeczki można ozdabiać na różne sposoby: posypać cukrem pudrem lub oblewać rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą (u mnie biała) i posypywać kandyzowaną skórką pomarańczową.




Wesołych i pysznych świąt Wam życzymy! 
Evitaa & Sabienne



8 komentarzy:

  1. Evitaa, lubię wszelkie zminiaturyzowane wypieki :) Więc Twoje babeczki mnie zachwycają :D

    Dla Ciebie, Sabienne i Waszych najbliższych radosnych i pogodnych Świąt Wielkiej Nocy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Spokojnych i radosnych Świat!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne babeczki i równie pięknych Świąt Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne babeczki
    radosnych i rodzinnych Świąt Wam życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pędzę do Evity na te pyszne babeczki, a Wam wszystkim życzę wesołych i smacznych świąt:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Urocze!
    Wspaniałych świąt życzę i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne babeczki!
    Wiosennych,spokojnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  8. Radosnych Świąt Wielkanocnych i mokrego dyngusa:)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic