wtorek, 10 maja 2011

Kruche arachidowe z musem waniliowo-bananowym



Szukałam jakiegoś ciekawego przepisu i znalazłam, po czym zrobiłam zupełnie po swojemu. Tak bywa. Może zainspirował mnie Elvis, bo on to uwielbiał kanapki z masłem orzechowym i bananem. Ja zrobiłam kruche ciasto i zamiast masła tradycyjnego dodałam orzechowe, te ręcznie robione. Potem wyłożyłam na nie zmiksowane banany z jabłkiem, cynamonem, miodem i orzeszkami i zmieszałam to wszystko z kremem waniliowym, a na górę rzuciłam posypkę. Zapiekłam. I wyszło coś bardzo pysznego. Arachidy, banan i wanilia. Pasuje i smakuje. Na ciepło i na zimno. A w dodatku to kolejna, tak lubiana przeze mnie, propozycja w stylu „słodko-słony”.

Ciasto:
  • 300 g mąki
  • 5/6 łyżek masła orzechowego
  • 1 jajko
  • 100 g cukru pudru
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany lub kefiru

Mus owocowy:
  • 3 banany
  • 1 jabłko
  • 3 łyżki miodu
  • aromat śmietankowy
  • cynamon, imbir, kardamon
  • szklanka posiekanych orzechów arachidowych (solonych)

Krem waniliowy:
Sporządziłam go na bazie gotowego kremu karpatkowego. Do jeszcze ciepłego kremu dodałam tylko 1 łyżkę masła, nie więcej, aby krem nie był za luźny, a tym samym za tłusty. W efekcie przypominał bardziej budyń, niż krem, ale to właściwa konsystencja do zapiekania.




Wszystkie składniki na ciasto zagniotłam, a następnie owinęłam w folię i wstawiałam do lodówki na ok.30 min. Po wyciągnięciu podzieliłam ciasto na dwie części, większą i mniejszą.

Mus przygotowałam wcześniej. Miał piękny i intensywny zapach. Owoce zmiksowałam, a następnie w garnku podsmażyłam z dodatkiem przypraw i miodu. Na końcu dodałam orzeszki.





Na wysmarowaną tłuszczem blachę wyłożyłam większą część ciasta. Piekłam w temperaturze 200°C, przez ok. 20 min. Po ostygnięciu na ciasto wyłożyłam plasterki banana, a na to połączony mus owocowy z kremem/budyniem waniliowym i udekorowałam posypką z mniejszej części ciasta. Piekłam jeszcze przez ok.15 min. Po wystygnięciu ciasto posypałam cukrem pudrem.




Smacznego!

18 komentarzy:

  1. o rety!
    cudowne, cudowne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam masło orzechowe, to ciasto musi być pyszne!

    http://niebieskapistacja.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  3. Intrygująca obecność solonych orzeszków - bardzo pozytywnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. jejku, ale tu są dziś pyszne smaki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy przepis....:) Z pewnością wypróbujemy

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne przepisy, będę zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  7. mmmmmmm arachidowe ... musi być pycha, jeszcze nigdy nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rany...uwielbiam masło orzechowe i wszelki pochodne ale nie potrafię sobie tego wyobraszić w tym połączeniu..chiciaż wszystkie składniki lubie...pozostaje kiedys wypróbować...mam przeczucie że to będzie udana próba:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo sympatyczna propozycja...orzeszki lubię , ale nie znam umiaru jak je widzę więc to ciasto jest tym bardziej dla mnie kuszące....;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo smacznie to sobie wszystko wymyśliłaś :)

    ps. kanapki Elvisa są pyyyszne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja cię!!! Zakochałam się w tym przepisie..nie wpadłam na to żeby masło zastąpić orzechowym ale uważam pomysł za genialny:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzcinowisko, dzięki:-) Koniecznie upiecz;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Znów idealne połączenie smaków! Z pewnością upiekę!

    OdpowiedzUsuń
  14. To ciasto obezwładnia wszystkie moje zmysły :) Wspaniałe !

    OdpowiedzUsuń
  15. mmmm wygląda pysznie! zamierzam dzis je upiec;)
    jakie wymiary miala twoja blaszka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Claudia, przepis jest autorstwa Sabienne, która już nie prowadzi bloga. Ale patrząc na ilość składników do kruchego ciasta, sugerowałabym okrągłą formę o średnicy ok. 23 cm.

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic