środa, 27 lipca 2011

Ciasteczka kokosowo-owsiane




Jak Wam się podoba kolejne typowo polskie lato? Kiedy ja ostatnio widziałam słońce, hmmm. Nic tylko siedzieć w kuchni i napawać się aromatami. W smakach też się człowiekowi przestawia, mnie na przykład zaczyna ciągnąć do tych jesiennych coraz bardziej.
Powracam do małych form, które lubię chyba najbardziej. Te ciasteczka są niesamowite. Słodkie, ciągnące jak batoniki muesli. Ze smacznymi dodatkami. Ponadto, trzeba przyznać, składniki ciasteczek należą do niedrogich, a wykonanie do ekspresowych. Spróbujcie koniecznie. Przepis pochodzi z nigella.com.

Ciasteczka kokosowo-owsiane (składniki na ok. 30 sztuk)
Składniki:
  • 150 g masła
  • 2 łyżki golden syrup (lub miodu)
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 szklanka wiórków kokosowych
  • 3/4 szklanki cukru (dałam brązowy)
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 3 łyżki wody

Dwie blachy natłuścić lub wyłożyć pergaminem.
W misce zmieszać suche składniki. W rondelku powoli podgrzewać masło z miodem, mieszając, aż się rozpuszczą i połączą. Suche składniki połączyć z masą maślano-miodową i 3 łyżkami wody, wymieszać ciasto.
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Nabierać łyżeczką porcje ciasta, formować kulki i układać na blasze, spłaszczając przy pomocy widelca.
Ciasteczka piec ok. 15 - 20 minut na złotobrązowy kolor.






8 komentarzy:

  1. sa cudne i w sam raz do chrupania w deszczowa pogode:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale one ładnie się prezentują

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny jak macie ochote to wpadnijcie do mnie po wyroznienie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas słonko było dziś przez niecałą godzinę.. i nawet niebieskie niebo widziałam. Masakra z tą pogodą..
    Świetne ciacha. Uwielbiam kokos.

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasteczka super sie prezentują :)))), przepis bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne ciasteczka....Zapraszam do mnie po wyróżnienie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękujemy, chrupcie razem z nami :).
    Ewam, bozena-1968 - serdecznie dziękujemy za OLBA :).

    OdpowiedzUsuń
  8. upiekłam , mój siostrzeniec pokochał te ciasteczka , twierdzi ,ze to najlepsze kotlety jakie jadł bo nas słodko:D wkrótce postaram się je wrzucić na blog

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic