piątek, 15 lipca 2011

Krajanka malinowo-migdałowa




Kiedy ostatnio jadłam maliny? Nie pamiętam. Ale od kilku dni wiedziałam, że muszę upiec coś malinowego, tym bardziej ucieszyłam się, gdy zobaczyłam w markecie ładne owoce. A potem znalazłam przepis na Moich Wypiekach i się zakochałam. Zmieniłam go odrobinę, dodając migdały zamiast orzeszków piniowych. Krajanka jest pyszna, mocno owocowa, z fajnym kwaśnym akcentem malin. Ciasto nie jest mocno słodkie, dzięki czemu malinowy smak zyskuje pełnię, podkreślony jeszcze skórką z cytryny. I te chrupiące migdały...


Krajanka malinowo-migdałowa (12 - 16 kawałków)
Składniki:

  • 200 g mąki pszennej
  • 200 g płatków owsianych
  • 250 g miękkiego masła
  • 140 g jasnobrązowego cukru (u mnie drobna demerara)
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 50 g płatków migdałowych
  • 250 g malin


W misce mieszamy mąkę, płatki, skórkę cytrynową i cukier. Dodajemy masło, ciasto wyrabiamy palcami jak na kruszonkę. 
2/3 kruszonki wciskamy w wyłożoną pergaminem lub wysmarowaną masłem kwadratową formę o boku 21 cm. Wykładamy równomiernie maliny, posypujemy połową migdałów. Drugą część płatków migdałowych dodajemy do pozostałej części ciasta. Wykładamy je na maliny.
Pieczemy ciasto w temperaturze 190 stopni przez 35 - 40 minut. Wyjmujemy z piekarnika, jeszcze ciepłe kroimy na 12 - 16 części.



12 komentarzy:

  1. ja jadam od kiedy sezon - codziennie, jestem uzalezniona. za taka krajanke dalabym sie pokroic!

    OdpowiedzUsuń
  2. maliny i owsiane płatki to jest to co lubię ogromnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm boskie połączenie migdałów i malin

    OdpowiedzUsuń
  4. takie smaki lubie i sie czestuje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Baardzo apetyczna! Maliny to jedne z naszych ulubionych owoców!

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się:-) już wiem co zrobię z malinami :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę koniecznie to wypróbować, bo uwielbiam migdały :)
    Dziękuję za udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię krajanki bo
    są łatwe
    są szybkie
    są pyszne
    i można wrzucić do nich co się chce!

    a tu maliny, płatki owsiane i migdałowe.
    pycha.

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ładna :) jakiś czas temu też robiłam krajankę z malinami, ale używałam mąki migdałowej :) Twojej też bardzo chętnie bym spróbowała!

    OdpowiedzUsuń
  10. @Kasiu, widziałam ją u Ciebie i byłam zachwycona. Nawet nie wiedziałam o istnieniu takiej mąki! :)

    @słodkosłona, racja. Już mam w głowie inne pomysły na dodatki :).

    @Moja Kawiarenka - jeden kawałeczek raz za kiedy nie zaszkodzi. Wiem z doświadczenia ;).

    @Domi - ależ nie ma za co, pyszna akcja :).

    @Joanna, @just-great-food, @aga, @Duś, @asieja - dziękuję za miłe słowa, częstujcie się, choćby tylko wirtualnie!

    @Szana - owocowe uzależnienie. Jedno z moich ulubionych, po czekoladzie, oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. taka krajanka to musi smakować bosko :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic