niedziela, 24 lipca 2011

Rozmarynowe ciasto oliwne



Zawsze chciałam a nigdy nie zrobiłam - ciasta na oliwie z oliwek. Ale kiedy znalazłam przepis na rozmarynowe ciasto oliwne według Mario Batali (The Babbo Cookbook), musiałam zadziałać, tym bardziej, iż w grę wchodził wspomniany rozmaryn. Jak dla mnie odkrycie, totalne novum, kulinarny rubikon;-). Pulchne i lekkie, wilgotne, wyrafinowane i aromatyczne. Rozmaryn idealnie współgra z oliwą, jedno uzupełnia drugie. Ciasto ma więc bardzo południowy, śródziemnomorski smak. I o to chodziło, mamy w końcu wakacje! Wypiek idealny dla tych, którzy szykują się do wyjazdu (proste w wykonaniu) lub dla tych, którzy nigdzie nie jadą ( pobudza wyobraźnię), na otarcie łez. Można zabrać je w podróż, na piknik albo zaserwować z lodami. Ja proponuję sorbet z mango. Na upał - jak znalazł (bo kiedyś będzie jeszcze ciepło – pomarzyć zawsze można).

Składniki:

  • 4 duże jajka
  • ¾ szklanki cukru
  • 1 niepełna szklanka oliwy z oliwek
  • 2 łyżki posiekanego rozmarynu
  • 1 ½ szklanki mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki soli



Nagrzewamy piekarnik do temperatury 190°C. Blachę wykładamy papierem pergaminowym i smarujemy masłem.




W mikserze przez 30 sek. ucieramy jajka, po czym dodajemy cukier i ubijamy miksturę, aż osiągnie puszystą konsystencje i jasny kolor. Następnie zmniejszamy obroty miksera i dolewamy powoli oliwę z oliwek. Wyłączamy mikser i dodajemy rozmaryn, który mieszamy delikatnie szpatułką.

W drugiej misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia i sól. Sypką mieszankę dodajemy po łyżce do ciasta rozmarynowego i miksujemy na najniższych obrotach.

Ciasto przelewamy do formy i pieczemy przez ok. 45 – 50 min.



Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Świetne to ciasto! Muszę zrobić koniecznie! Zapisuję w zakładki :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego jeszcze nie widziałam :) Bardzo mi się podoba, chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo niebanalne - podoba mi sie!

    OdpowiedzUsuń
  4. zdecydowanie dawno się nie widziałyśmy, już pędzę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. oo takiego ciasta jeszcze nie jadłam, z oliwą i rozmarynem. Kusząca propozycja :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic