niedziela, 27 listopada 2011

Fistaszkowe z czekoladą




Fistaszki opanowały mój świat. Jakoś tak robi się orzechowo i prawie świątecznie.

M. (oglądając listopadowy numer "KUCHNI"): O, te byś mogła zrobić.
E.: Przecież właśnie robię.

Fakt, zdjęcie w magazynie było bardzo apetyczne. W dodatku czułam się jak Cookie Monster, biorąc upieczone już ciastko do ręki. Konkretne, duże, ciężkie. Po amerykańsku. Polecam fanom masła orzechowego i czekolady, oczywiście.

Ciasteczka fistaszkowe z czekoladą
Składniki:
  • 3/4 szklanki masła orzechowego (użyłam domowego)
  • 60 g masła
  • 1/2 szklanki płynnego miodu
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 2 jajka
  • kilka kropli olejku waniliowego
  • 200g mąki (dałam pszenną pełnoziarnistą)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 15 - 20 kostek mlecznej czekolady (polecam również deserową)

Wykładamy pergaminem blachy do pieczenia.
Ucieramy masło z masłem orzechowym, dodajemy miód i brązowy cukier. Miksujemy na gładką masę. Stale miksując, wbijamy pojedynczo jajka, dodajemy olejem waniliowy.
Mieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. Łączymy stopniowo z masą maślaną. Gotowe ciasto zawijamy w folię kuchenną i wkładamy na 2 godziny do lodówki.
Z ciasta formujemy kulki o średnicy ok. 5 cm. Do każdej wciskamy kostkę czekolady i dokładnie zaklejamy. Układamy ciastka na blachach, zachowując spore odstępy, bo będą rosły i się rozpłaszczały. Pieczemy ok. 10 - 12 minut w temperaturze 175 stopni, aż się przyrumienią.



12 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają :) A ta płynąca czekoladka w środku. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mnie:) Bardzo smakowite:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Środek tych fistaszkowych wygląda bardzo obiecująco.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam te ciężkie, konkretne ciastka w amerykańskim stylu. O tak, to zdecydowanie mój typ :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszelkiego rodzaju słodycze, a te zrobione własnoręcznie to już w ogóle:)I jeszcze płynąca czekolada w środku czysta poezja:) Pozdrawiam serdecznie:) Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. też bym chciała takie duże ciasto wziąc do ręki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od razu zapisuję ten przepis!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda niesamowicie smacznie i myślę, że to wspaniały pomysł na nadchodzący czas Świąt. Całuski od babci m.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pysznie nadziane! Upiekę je sobie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Porywam kilka tych ciasteczek... Rewelacja!!

    OdpowiedzUsuń
  11. duże, ciężkie i orzechowe - jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic