sobota, 3 grudnia 2011

Brittle z orzechami




Rzecz bardzo prosta i pocieszna. Cukierki, karmelki, chrupiące, ale też trochę ciągnące. Widać fistaszki to bardzo świąteczne orzechy, o czym pisała już wcześniej Evita. Wariantów jest sporo, ja wybrałam właśnie ten. Dlaczego? Bo przed laty, najczęściej w sklepie ''Wedla'', kupowałam batoniki Mr. Tom, może też pamiętacie? Naszpikowane arachidami zanurzonymi w obłędnym karmelu. Teraz zrobiłam sobie własne Mr Tom'y;-). Polecam użycie solonych orzeszków, ale generalnie, co kto woli. Każda wersja bardzo wdzięcznie prezentować się będzie na świątecznym stole. Przepis znalazłam tutaj.






Składniki:
  • 1 szklanka cukru
  • ½ szklanki golden syrupu (ja użyłam domowej roboty)
  • szczypta soli
  • szklanka orzeszków arachidowych (mogą być solone)
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżeczka sody
  • kilka kropli aromatu waniliowego lub śmietankowego 




W rondlu umieścić cukier, golden syrup i sól. Gotować na średnim ogniu, ciągle mieszając, do momentu, w którym mikstura zacznie wrzeć. Następnie gotować jeszcze przez 5 min., ale bez mieszania. Karmel powinien ''osiągnąć” typowy ciemnawy kolor, należy jednak uważać, żeby go nie przypalić. Dodać orzechy i gotować jeszcze przez 2 min. Zdjąć rondel z gazu, dodać aromat i sodę, zamieszać i rozprowadzić masę na blasze. Zostawić do wystudzenia, najlepiej na kilka godzin, można też w stawić brittle do lodówki, oczywiście jak już troszkę przestygnie Kiedy masa już stwardnieje połamać ją na kawałki, za pomocą np. tłuczka. Gotowe. 




Smacznego!

13 komentarzy:

  1. och,my!!!!
    Niebiańskie:)Oczywiście że pamiętam te batoniki...ubóstwiałam je:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Batoniki kojarzę, ale raczej w charakterze nowości:) Ale te Twoje na pewno o niebo lepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, moję zęby chyba by zajęczały z rozpaczy na takie smakołyki :D Ale rzeczywiście, Święta kojarzą mi się głównie z mandarynkami i fistaszkami. Moja mama zawsze kupowała wielki wór jednego i drugiego. Batonikowy zawrót głowy :]

    OdpowiedzUsuń
  4. batoników nie kojarzę, ale te prezentują się smakowicie, tym bardziej, że ja uwielbiam ciągutki :]

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ mam wielką ochotę na takie przysmaki! z orzechami <3 mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. karmel i orzechy... i jestem w niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajowe :D zapiszę przepis i chętnie sprawię sobie przyjemność takimi batonikami!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuję za miłe komentarze:-). I życzę pysznego chrupania lekko ''ciągutkowych'' brittle:-).

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmmmmmmm, piękne pyszności:-D

    OdpowiedzUsuń
  10. jak zrobic golden syrup w domu :(?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na przykład tak:
      http://www.mojewypieki.com/przepis/domowy-zlocisty-syrop-golden-syrup

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic