środa, 21 grudnia 2011

Kruche migdałowe księżyce z cukrem cynamonowym



Jeden ze świątecznych smaków mojego dzieciństwa. Mama najczęściej piekła orzechowe albo waniliowe, czasem obsypywała je cukrem pudrem. Moje są migdałowe, z cukrem cynamonowym. Dodałam też odrobinę prawdziwej wanilii.
Łatwe, szybkie, bardzo kruche ciasteczka. Po prostu pyszne. Przepis, z którego skorzystałam, pochodzi stąd.

Kruche migdałowe księżyce
Składniki:
  • 200 g mąki 
  • 100 g drobno mielonych migdałów
  • 180 g masła
  • 80 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka przyprawy do pierników
  • szczypta soli
  • opcjonalnie: odrobina prawdziwej wanilii
do posypania
  • 50 g drobnego cukru
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika (ja dałam tylko cynamon)
Wymieszać mąkę, mielone migdały, cukier puder, przyprawę do pierników i sól, dodać pokrojone w kostkę zimne masło i zagnieść na jednolitą masę.
Z ciasta formować kuleczki (wielkość orzecha włoskiego), a następnie księżyce i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Księżyce piec w piekarniku rozgrzanym do 170 stopni przez około 10 minut (do uzyskania złotego koloru). Po upieczeniu wyjąć z piekarnika i lekko przestudzić.
Drobny cukier wymieszać z dwoma łyżkami przyprawy do pieczenia i dokładnie wymieszać. Jeszcze lekko ciepłe księżyce obsypywać mieszanką i układać na półmisku.


Pysznych świąt życzą
Evitaa i Sabienne.

8 komentarzy:

  1. Bardzo pysznie wyglądające migdałowe cuda...

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo! Migdałowe!
    Chciałabym jeden księżyc na noc...

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne zdjęcie.
    i pyszne księżyce. ach, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Upiekłam w tym roku orzechową wersję i już jej nie ma, więc w piątek będę piec jeszcze raz ^^ Są rewelacyjne, bardzo kruche i przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię podobne i baaardzo je lubię :) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego naj i wielu czekoladowych doznań w te Święta, dziewczyny! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Serdeczne dzięki za życzenia :-)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic