środa, 25 stycznia 2012

Waniliowe pączki (doughnuts)




Nie smażone, a pieczone. Jasne, waniliowe, delikatne w smaku. Puszyste i mięciutkie. Nieprzesłodzone, co pozwala na ozdabianie ich lukrem, czekoladą i posypkami bez ryzyka, że ich smak będzie mdły. Amerykańskie pączki, z dziurką. Polecam na karnawał, urodziny, spotkania w gronie przyjaciół, wszelkie okazje, gdzie małe słodkości mogą fajnie prezentować się na stole. Oryginalny przepis zaczerpnęłam stąd.

Waniliowe pieczone pączki (doughnuts)
z tej porcji, w zależności od wielkości blachy, wychodzi 6 - 8 pączków. Ja zwiększyłam ilość składników, ale przepis podaję za oryginałem

Składniki:
  • 1 szklanka mąki
  • 6 łyżek cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki cynamonu (dałam 1/2)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 6 łyżek kefiru lub maślanki
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (dałam ziarenka z połowy laski wanilii)
  • 1 łyżka stopionego masła

Piekarnik rozgrzewamy do ok. 170 stopni. Lekko natłuszczamy olejem formę do pączków z dziurką.
W misce łączymy mąkę, cukier, proszek do pieczenia, cynamon i sól. Dolewamy kefir lub maślankę, wbijamy jajka, dodajemy ekstrakt waniliowy i masło. Mieszamy na gładką masę.
Ciasto nakładamy do rękawa cukierniczego lub szprycy (wystarczy nawet mocny woreczek z odciętym końcem) i napełniamy foremki do 2/3 wysokości.
Pieczemy 8 - 12 minut; pączki mają pozostać jasne, lekko zezłocone na wierzchu, ciasto ma być sprężyste przy dotknięciu.
Ostudzone pączki można ozdabiać lukrem, roztopioną czekoladą, posypkami cukrowymi.




10 komentarzy:

  1. Pięknie wyglądają z tą polewą i serduszkami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Napaliłam się na nie, ale...w jakich foremkach je piekłaś?

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie leciutkie :)) jak chmurki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki, Amber. Serduszka są fajowe, też je lubię :))

    Aciri, są takie foremki na pączki z dziurką. Ja mam metalową, jak do muffinów, na 6 pączków. Osobiście polecam do pączków raczej metalowe niż silikonowe.

    Auroro - ooo właśnie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. och, jakie piękne serca!

    robiłam pieczone w ubiegły tłusty czwartek - pycha! ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba wypróbuję, wyglądają bardzo smakowicie... Kocham słodkości i nic na to nie poradzę;) Pozdrawiam:) Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. lepsze takie pieczone pączuchy niż smażone - wg mnie trochę mniej tłuste.
    Pięknie podane i cudowne zdjęcia
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam czy mozna zastapic ekstrakt z wanili np serkami waniliowymi. bo jestem za granica a tu ciezko o polprodukty. wszystko gotowe sie kupuje

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic