niedziela, 12 lutego 2012

Jogurtowe lody stracciatella



Pierwsze użycie maszyny do lodów i od razu miłość. Test wypadł bardzo pomyślnie mimo własnego, eksperymentalnego przepisu. Spróbuję go dla Was odtworzyć. Lody są lekkie, kremowe, z kawałkami ciemnej czekolady. Nie dawałam do nich dużo cukru i nie mroziłam ich bardzo, ta kremowa konsystencja bardzo mi odpowiada. Przygotowałam je z niewielkich porcji składników, idealnie na deser dla 2 - 3 osób.

Jogurtowe lody stracciatella
Składniki:
  • 2 jajka
  • 4 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • ok. 200 ml jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki śmietany
  • kilka kostek gorzkiej czekolady
  • szczypta soli
Czekoladę zmieniłam w blenderze.
Białka oddzieliłam od żółtek. Żółtka ubiłam na parze z 2 łyżkami cukru, białka ubiłam na pianę ze szczyptą soli. W blenderze zmieszałam jogurt ze śmietaną, cukrem, cukrem waniliowym i masą żółtkową, na końcu dodałam pianę z białek.
Masę przełożyłam do zmrożonej miski maszyny do lodów, ustawiłam mieszanie na 30 minut. Po wyłączeniu dosypałam rozdrobnioną czekoladę i mieszałam jeszcze 5 minut.
Pycha. Zima nam niestraszna ;).

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam jeść lody, zwłaszcza zimą ! ;)
    pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam kawałki czkolady w lodach.
    pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają super. Przez te mrozy chwilowo nie mam ochoty na zimne, ale przeczekam i będę wiosną zajadać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne! Ale poczekaja na wiosnę..teraz nikt mnie nie zmusi do lodów,hehehe...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak ja je lubię! oj zazdroszczę maszyny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kaś, maszynę dostałam w prezencie i przyznam, że będę wdzięczna do końca mych dni :D
    Aciri, Trzcinowisko - zachęcam do spróbowania lodów zimą, przyjemne doznanie :).
    Karmel-itka - czekoladożerca zawsze przemyci chociaż kawałek, nawet do lodów jogurtowych!
    Szana - ja zimą bodajże jem drugi raz i też polubiłam.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic