środa, 7 marca 2012

Batoniki owsiane orzechowo-owocowe


 Kuchareczka nie przepada za owsianką. A ja lubię. Za każdym razem inną. I lubię też płatki owsiane jako składnik innych pyszności - w czym już się z Kuchareczką zgadzamy :). Dotąd jakoś przepisy na domowe batoniki owsiane leżały u mnie odłogiem. Zawsze wskoczyło zamiast nich jakieś brownie, jakiś sernik czy crumble. Ale zobaczyłam ten przepis i zaintrygował mnie dodatek mleka skondensowanego zamiast miodu, który zwykle w takich przepisach widziałam. Zrobiłam. Są pyszne. Podaję z moimi dodatkami, które trochę zmieniłam.


Batoniki owsiane (oryginalnie przepis Nigelli Lawson)
 Składniki:
  • 397 g mleka zagęszczonego słodzonego (czyli mała puszka)
  • 250 g płatków owsianych górskich (dałam pół na pół owsiane i ryżowe)
  • 100 g suszonej żurawiny
  • 100 g orzeszków ziemnych
  • 30 g nerkowców
  • 2 garści rodzynek
  • 100 g nasion słonecznika
  • 40 g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki siemienia lnianego

Mleko skondensowane podgrzać w garnuszku, ale nie do zagotowania. W misce wymieszać wszystkie suche składniki, dolać ciepłe mleko, dobrze wymieszać. 
Blachę o wymiarach ok. 20x35 cm wyłożyć papierem do pieczenia, na to wyłożyć przygotowaną mieszankę, wyrównać powierzchnię. Masę lekko ugnieść (żeby batoniki nie były zbyt miękkie, ale też nie za mocno - żeby nie stwardniały zanadto). 
Piec ok. 60 minut w temperaturze 130 stopni. Po wyjęciu i przestudzeniu pokroić na 16 prostokątnych batoników.

Batoniki można przechowywać w słoiku czy puszce, nadają się też na słodki prezent dla przyjaciół. Pyszne zarówno na śniadanie z kawą czy szklanką mleka, jak i na deser czy przekąskę.



10 komentarzy:

  1. To i ja się jak u Kuchareczki powtórzę - owsiankę to nie za bardzo, ale takiego batonika z prawdziwą przyjemnością:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają fantastycznie! pochrupałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zdrowa przekąska mile widziana:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie owsiane batoniki, ale zazwyczaj je kupuję, teraz spróbuje sam zrobić :) dzięki :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Aciri, u mnie też bardzo szybko zniknęły :)

    Kaś, kulinarny-świat - do pochrupania jeden krok ;)

    Shyfull - zachęcam i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Jestem fanką takich batoników, ale do tej pory jadłam wyłącznie kupione w sklepie. Tym bardziej dziekuję za ten przepis :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo się cieszę, że smakowały! Wyglądają świetnie i chyba i u mnie przyszła pora, żeby zrobić kolejną porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne!
    I porywam jeden uroczy batonik...

    OdpowiedzUsuń
  9. ostatnio myślałam, żeby zrobić takie batoniki, uwielbiam żurawinę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No nie znowu mi to robicie, a miałam schudnąć;) Mogę jednego batonika, mogę;)Wszystko wygląda apetycznie:) Pozdrawiam:) Ania

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic