niedziela, 1 kwietnia 2012

Ciasto ze słodkich ziemniaków



Naszło mnie na słodkie ziemniaki. Poszperałam więc w necie. Kiedy natrafiłam na propozycję na blogu Teatr gotowania, dalej już nie szukałam. Piękne zdjęcia mówiły wszystko. Po upieczeniu i skosztowaniu przekonałam się, że miałam nosa, bo połączenie masy ziemniaczanej z warstwą mlecznej czekolady i spodem z kruchych ciasteczek, to po prostu strzał w setkę. Ciasto jest lekkie i nie za słodkie, no i intrygujące, właśnie przez obecność ziemniaków, które nadają mu pomarańczową barwę. Polecam żarliwie;-)
Poniżej moja maleńka modyfikacja:
Spód:
  • 210g ciasteczek Sasanki
  • 85g mielonych migdałów
  • 1 łyżka mielonego imbiru
  • 1 łyżka cynamonu
  • 120g masła
  • warstwa czekoladowa:
  • 200g mlecznej czekolady
  • 50g śmietany kremówki
Warstwa z ziemniaków:
  • 450g słodkich ziemniaków
  • 3 jajka
  • 1 łyżka soli
  • 1 i 1/2 łyżka cynamonu
  • 1/4 łyżki gałki muszkatołowej
  • 1 łyżka świeżo imbiru w proszku
  • 135g cukru
  • 120ml śmietany kremówki 
Do dekoracji:
  • migdały



Ziemniaki obrać, pokroić w drobną kostkę i gotować w niewielkiej ilości wody.
Ciastka pokruszyć. Dodać mielone migdały i przyprawy. Masło roztopić w garnuszku i wymieszać razem wszystkie składniki. Formę, u mnie 30x23 cm, wyłożyć papierem do pieczenia. Pokruszone ciastka z masłem wyłożyć na spód.
W osobnym garnuszku - wlać śmietanę i dodać pokruszoną czekoladę. Roztopioną masę czekoladową wyłożyć na ciastka i lekko rozsmarować. Zbyt intensywne rozcieranie może zniszczyć warstwę z ciastek.
Rozgrzać piekarnik do 180 stopni. Ziemniaki odcedzić, rozetrzeć na gładką masę i połączyć z pozostałymi składnikami. Wyłożyć na masę z ciastek i czekolady. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez około 40-50 minut. Przed krojeniem wystudzić. Udekorował migdałami.


Smacznego!

8 komentarzy:

  1. rewelacyjnie się zapowiada i pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładnie wygląda, podobają mi się kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super musi być! Uwielbiam takie wynalazki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Dziewczyny:-)Mnie też kolory skusiły:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo kusząco i brzmi smakowicie.
    Pysznie je sfotografowałaś.
    Na pewno kiedyś spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Amber, namawiam i dziekuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. połączenie bardzo intrygujące, ale i wyglądające przesmacznie

    OdpowiedzUsuń
  8. A to nowość, o tym jeszcze nie słyszałam i muszę przyznać, że brzmi intrygująco. Przepis godny zapamiętania oraz wypróbowania !
    Pozdrawiam,
    Paulina.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic