czwartek, 26 kwietnia 2012

Torta di riso




Tajemnicze ciasto. Na pierwszy rzut oka trudno określić, co w sobie zawiera. Ma wygląd płaskiego placka i słoneczny kolor.
Pierwszy kęs. Coś chrupie w środku. Co to? Orzechy? Migdały? I coś cytrynowego. Pycha.
- Z czego ono jest zrobione? Z ryżu? Naprawdę? Nie ma w nim mąki, serio?

Polecam. Włoskie ciasto ryżowe (przepis stąd).

Torta di riso (Włoskie ciasto ryżowe)
Składniki (na tortownicę o średnicy 21 - 23 cm): 
  • 600 ml chudego mleka 
  • paseczek skórki z cytryny 
  • 150 g ryżu na risotto (arborio)
  • 100 g orzeszków piniowych (market mnie zawiódł, dałam posiekane grubo nerkowce)
  • 100 g blanszowanych migdałów 
  • 3 duże jajka, żółtka oddzielone od białek 
  • 85 g drobnego cukru (ok. 7 łyżek)
  • skórka otarta z 1 cytryny 
  • 1 łyżka ciemnego rumu 
  • przesiany cukier puder, do dekoracji

Nasmarować masłem tortownicę i wyłożyć dno papierem do pieczenia. 



10 komentarzy:

  1. Bingo,od razu wyglądało mi na włoski specjał :) zapisuję, nie ma rady :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ cudowne. Będę robić na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dobre dobre ciasto :) moje nie chrupało, ale też było pyszne, super smakuje z owocami!!

    OdpowiedzUsuń
  4. smakowite i niezwykłe:)
    ps.warto usunąć weryfikację obrazkową.

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam tu zaglądać, zaskoczenie przepisem gwarantowane :)
    boskie ciacho!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Próbujcie, próbujcie, naprawdę warto! :)
    S.B. zajrzałam do Ciebie, smakowita wersja!
    Kaś - dzięki, bardzo nam miło :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Intrygujące. To na pewno jeden z tych przepisów, którym nie sposób się oprzeć, dopóki nie zaspokoi się ciekawości. A ja jestem tego bardzo ciekawa.
    Pozdrawiam,
    Paulina.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto z ryżu, a to dobre! Taki ryż na mleku w lepszej formie:) Super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  9. kochana bardzo mnie skusiłaś tym ciastem, będę robiła :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic