wtorek, 1 maja 2012

Ciasto z borówkami amerykańskimi i truskawkami




Pierwszomajowe upały. Czy też tak mieliście w dzieciństwie, że letnie temperatury były cudownym czasem objadania się owocami i lodami, kiedy nikt Was nie zmuszał do jedzenia "pożywnych zup" i ciężkich obiadów? Pluło się beztrosko pestkami z czereśni, zrywało truskawki z krzaczka, wcinało młode ziemniaki z koperkiem z przydomowej grządki i zsiadłym mlekiem. 
W takie upały jak dziś też mam ochotę wyłącznie na owoce, warzywa, lody i chłodzące napoje. Albo mrożoną kawę. Może też być kawałek puszystego ciasta z owocami, czemu nie ;).
Oryginał tego przepisu pochodzi z Wypieków ze smakiem (International Masters Publishers). Zmieniłam go trochę, do borówek dodałam truskawki, zamieniłam śmietanę na lżejszy jogurt. Podaję z moimi zmianami. Ciasto jest pięknie wyrośnięte, puszyste. Można dodawać do niego dowolne sezonowe owoce.

Ciasto z borówkami amerykańskimi i truskawkami
Składniki:
  • 150 g masła lub margaryny
  • 3 jajka
  • 1,5 szklanki cukru pudru (dałam trochę mniej)
  • 2 i 1/3 szklanki mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • ok. 250 g świeżych lub mrożonych borówek amerykańskich (dałam mniej, dodałam trochę truskawek)

Masło rozpuścić w rondelku, wystudzić.
Jajka ubić z cukrem do białości. Mąkę wymieszać osobno z proszkiem do pieczenia.
Do jajek dodać śmietanę i roztopione masło, wymieszać. Następnie połączyć z mąką z proszkiem i wymieszać na gładką masę.
Prostokątną formę ok. 20 x 30 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wypełnić ją ciastem, na wierzchu rozłożyć owoce.
Piec w temperaturze 200 stopni przez ok. 20 - 30 minut (sprawdzać, czy ciasto jest lekko zezłocone i czy nie jest surowe w środku).
Po ostygnięciu ciasto pokroić na porcje i oprószyć cukrem pudrem.

5 komentarzy:

  1. Zmieńcie nazwę ciasta na "Niebiańskie" ,bo tak wygląda :))))))) Uwielbiam takie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwykłe, najprostsze z owocami - jedne z moich ulubionych. No i wiosenne. Jednym słowem podsumowując - mniam :}

    Pozdrawiam,
    Paulina.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie i pewnie tak smakuje:) Bardzo lubię ciasta z owocami:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tym ciastem to mnie całkowicie rozłożyłaś - na obie łopatki!
    Wspaniałe.
    Uwielbiam słodkości z borówkami.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic