środa, 30 maja 2012

Muffiny z rabarbarem i białą czekoladą




"Rabarbar zapada w stan spoczynku fizjologicznego, który trwa do grudnia". O, szczęśliwiec. Chciałoby się tak czasami. Nie sen zimowy, tylko letnio-jesienny relaks (zwłaszcza podczas największych upałów). Ale, z drugiej strony patrząc, przegapilibyśmy wtedy najlepsze smaki o tej porze roku, czyli rabarbar, truskawki, potem maliny. Może lepiej jednak czuwać?
Ja póki co nie tylko czuwam, a wręcz czyham. Rabarbar dopadłam, ale na truskawki nadal czekam, zaczajona. Na razie raczę się muffinkami z rabarbarem. Upiekłam je na bazie mąki kukurydzianej, mają ładny, żółty kolor. Przeważa smak rabarbaru i nuty wanilii. Jeśli oczekujecie, że dodatek białej czekolady będzie się bardziej smakowo wybijał (a nie tylko delikatnie dosładzał ciasto i wpływał na jego delikatność), zwiększcie ilość czekolady.

Muffiny z rabarbarem i białą czekoladą
Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki kukurydzianej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią i kardamonem (ok. 3 łyżki)
  • 2 łyżki cukru
  • 1 tabliczka białej czekolady
  • 1 mały jogurt naturalny (200 g)
  • 2 jajka
  • 4 łyżki oleju (u mnie rzepakowy)
  • 1 - 2 łodygi rabarbaru

Rabarbar umyć, oczyścić, pokroić na małe kawałki.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Jeśli jest za gęsta, można dodać trochę słodkiej śmietanki lub mleka, by była bardziej płynna. Ostudzić.
W misce wymieszać suche składniki. W osobnym naczyniu połączyć trzepaczką jajka, jogurt i olej. Na końcu wlać powoli przestudzoną czekoladę, mieszając. Połączyć suche składniki z masą jogurtowo-czekoladową. Dodać rabarbar, wymieszać.
Ciasto wlać do formy na muffinki. Piec ok. 25 minut w temperaturze 180 stopni.





14 komentarzy:

  1. z białą czekoladą i rabarbarem mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają baaardzo zachęcająco! I już wiem co upiec mojej małej bratanicy, która uwielbia słodycze a jest na diecie bezglutenowej. Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne. Ja też pochwycę przepis dla moich bezglutenowców z rodziny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki, dziewczyny. Oczywiście z tym przepisem można kombinować, zamarzyło mi się akurat z mąką kukurydzianą, bo lubię. Ale Ci, co nie przepadają, mogą pomieszać różne, dać białą albo pełnoziarnistą. Dla dzieciaków polecam dodać albo więcej cukru, albo czekolady, bo te muffinki nie są bardzo słodkie.
    Pozdrawiam serdecznie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam tak jak piszesz - dałam 8 łyżek brązowego cukru, reszta jak w przepisie. Zniknęły w okamgnieniu! Pycha!

      Usuń
  5. Babeczki wyglądają obłędnie:)Sama przygotowywałam podobne http://kucharzenie-guli.blogspot.com/2011/01/kukurydziane-muffiny.html
    A czy wyszły Tobie puszyste? Bo moje niestety dosyć "zwarte".

    OdpowiedzUsuń
  6. Gula, myślę, że do tego, żeby były puszyste, trzeba by trochę pokombinować z przepisem. Może np. ubić dobrze jajka? Ja akurat jestem przyzwyczajona do tego, że ciasto z mąki kukurydzianej jest dość zwarte, ale pewnie da się to zmienić :). Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny!

    OdpowiedzUsuń
  7. o jacie! ale pomysł na muufffinki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Rabarbar i biała czekolada? To zdecydowanie do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przede mną dłuuugie wakacje, a to czas, kiedy budzę w sobie kulinarną bestię :D
    Niechże jutro tylko zetnę rabarbar w ogródku! Muszę mieć te muffinki!

    OdpowiedzUsuń
  10. ja na truskawki czyhałam do wczoraj, wczoraj je znienacka dopadłam i zjadłam! ha.
    A wiesz że nigdy jeszcze nie robiłam wypieku z białą czekoladą? samą białą bardzo lubię, ale do pieczenia jakoś nigdy nie użyłam. A ponieważ muffinki są łatwe i szybkie, to może faktycznie wykorzystam Twój przepis i w końcu zrobię je z białą czekoladą!
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnemonique, mój mąż też wczoraj dopadł truskawki, piękne :). Obżarłam się jak nie wiem :). A co do białej czekolady, to ja też rzadko jej używam. Myślę, że blondie jest najlepszą rzeczą, którą można z niej zrobić, ale wiele jeszcze przede mną :).

    Blada, szalej, szalej, jak masz takie skarby w ogrodzie :). Pozdrawiam!

    Burczymiwbrzuchu - cieszę się :).

    Kadik - nic, tylko upiec i się rozkoszować :).

    OdpowiedzUsuń
  12. muszą smakować rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic