poniedziałek, 4 czerwca 2012

Chlebek truskawkowo-orzechowy





Nareszcie truskawki! Jeszcze dość drogie, ale te prawdziwe, pachnące, rumiane. Pyszne w każdej wersji, z różnymi dodatkami. Znów poszukuję nowych przepisów i znalazłam coś smakowitego: australijski przepis na chlebek z truskawkami i orzechami, z dodatkiem kwaśniej śmietany. Delikatny i mooocno owocowy. Podobno równie udana jest wersja z jagodami, też pewnie spróbuję, gdy zacznie się sezon.
Oryginalny przepis pochodzi stąd. Podaję z moimi modyfikacjami.

Chlebek truskawkowo-orzechowy
Składniki:
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • ok. 120 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • 2 jajka (o temperaturze pokojowej)
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany (o temp. pokojowej)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub cukru z wanilią
  • 1 i 1/4 szklanki świeżych, pokrojonych truskawek
  • 3/4 szklanki posiekanych orzechów włoskich (opcjonalnie)

Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia, sodą, solą i cynamonem, odstawić.

Ubijać masło, aż będzie kremowe. Dodawać stopniowo cukier, krótko ubijać, żeby masa maślana była lekka i puszysta. Wbijać po jednym jajku, miksując, na samym końcu dodać wanilię i śmietanę. Wmieszać masę maślaną do suchych składników, połączyć.
Dodać truskawki i orzechy, wymieszać.

Masę wlać do natłuszczonej keksówki. Piec chlebek w temperaturze 170 - 180 stopni przez godzinę lub troszkę dłużej, do "suchego patyczka". Pozostawić w formie na 10 minut, potem przełożyć na kratkę do ostudzenia.




13 komentarzy:

  1. Ciekawy wypiek. Widzi mi się taki do herbaty:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale i kusi na całego;)

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam go w zeszłym roku! to jedno z moich ulubionych, ucieranych ciast - jak nie najlepsze! pamiętam, że wprost nie mogłam się od niego oderwać.. może w tym roku znów je uczynię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie robiłam i nie znam takiego chlebka.Dzięki za fajny pomysł! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za miłe komentarze :).
    Aciri - do herbaty, kawy, lampki wina, a nawet bez ;).

    Rocksanka - koniecznie! Muszę przyznać, że uzależnia!

    wilczyca-Aga - pierwszą moją miłością był chlebek bananowy (http://gebawniebie.blogspot.com/2010/11/banana-bread-z-czekoladowo-orzechowa.html), truskawkowy jest fajną, nieco lżejszą i bardziej letnią wersją :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Och tak, czekałam na truskawki od końca poprzedniego sezonu. Bardzo fajna propozycja na ciasto. I ślicznie sie upiekło.
    Marta@Co Dziś Zjem Na Śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
  7. To jakaś kulinarna telepatia, bo ja też wczoraj upiekłam chlebek truskawkowy, ale trochę inaczej go zrobiłam. No to teraz jestem ciekawa wersji orzechowej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiem,że smakuje wspaniale.
    Piękny!

    OdpowiedzUsuń
  9. chlebek zapowiada się przesmacznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm.. w sam raz dla takiej truskawkowej maniaczki, jak ja :D

    Pozdrawiam,
    Paulina.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic