sobota, 30 czerwca 2012

Letnie crumble






Nieobcy Wam deser, jak sądzę. Szybki, pyszny, świetnie smakujący z lodami czy bitą śmietaną. Lubię go, bo mogę eksperymentować z różnymi wersjami i za każdym razem robię go inaczej. Nie tylko owoce można różnie dobrać, ale i składniki kruszonki. Ci, których nie przekonuje mąka, mogą dać płatki owsiane, otręby. Świetnie sprawdzają się też orzechy i migdały. Ktoś nie używa cukru? To też nie problem - polecam kruszonkę z miodem, jest pyszna. A dziś - letnia wersja owocowa plus lżejsza wersja kruszonki.

Letnie crumble z malinami i nektarynką

Składniki (na 2 porcje):
  • ok. 100 g malin
  • 1 nektarynka
  • kilka najmniejszych listków bazylii
*ewentualnie brązowy cukier, bo maliny będą kwaśne (ja nie dosładzałam owoców, lubię kontrast między słodką kruszonką a kwaśniejszym owocowym wnętrzem)

kruszonka:
  • 5 łyżek płatków owsianych
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 2 pokruszone kruche ciasteczka
  • 2 łyżki masła

Maliny i nektarynkę myjemy, nektarynkę kroimy na drobne kawałki.
W kokilkach układamy owoce, jeśli mamy ochotę, zasypujemy je odrobiną cukru. Dodajemy porwaną na drobne kawałeczki bazylię.
Z podanych składników szybko wyrabiamy kruszonkę. Nakładamy ją na owoce.
Całość zapiekamy przez ok. 20 minut w temperaturze 180 stopni, aż kruszonka ładnie się zezłoci, a wnętrze zacznie przyjemnie bulgotać.
Można ozdobić owocami, bitą śmietaną albo podać z lodami.




21 komentarzy:

  1. bo kto nie lubi crumble?
    no więc właśnie. mniam ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. crumble jest wspaniałe, z dodatkiem nektarynki mówisz?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super smakowite! Ja planuję crumble malinowo-jagodowe :) Mniaaaam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To będzie cudny kolor! Smacznego :)

      Usuń
  4. O jaki fajny pomysł na pyszne crumble :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Też pysznie. A warto korzystać z owoców sezonowych :). Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Muszę szybko kupić kokilki, truskawki i wziąć się do roboty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agata, trud zostanie na pewno wynagrodzony :)

      Usuń
  7. nie wiem dlaczego ale w lecie jeszcze nie robiłam tego deseru :) czas najwyższy to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pysnzości! Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga! widzę, że ten będzie kolejnym kulinarnym, który będę odwiedzać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jagodo, ja również dziękuję za odwiedziny :). Zapraszam!

      Usuń
  9. wiesz, że takiego czegoś nigdy nie jadłam? jakoś nie zdobyłam się na odwagę by to upiec ale u Ciebie pięknie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba właśnie nadszedł ten czas :) Polecam i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. zainspirowałaś mnie albym w końcu coś samodzielnie przygotowała. może coś upiekę ! ;)

    zapraszam do mnie.
    mase inspiracji i ciekawych tematów.

    www.everest-daily.blogspot.com

    pozdrawiam, Agg.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic