sobota, 28 lipca 2012

Przewrotny orzechowiec z brzoskwiniami




Złociste ciasto. Miękkie. Prawie bez mąki. Baaaardzo mocno orzechowe, bo orzechy są podstawową bazą. A co pasuje do orzechów? Według mnie brzoskwinie. Dzięki nim ciasto jest słoneczne, a smaki ciekawie się komponują. Zamiast białego cukru - brązowy.
A dlaczego przewrotny? Inspirację znalazłam tutaj. Okazała się jednak tylko, a raczej AŻ inspiracją. Pobudziła moją kreatywność, za co jestem wdzięczna Iwonie. Ciekawe, czy rozpozna efekt mojego eksperymentu :).

Ciasto orzechowe z brzoskwiniami
Składniki:
  • 100g masła
  • 170g zmielonych orzechów laskowych 
  • 0,5 szklanki brązowego cukru 
  • 4 jajka
  • 20 g mąki 
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 duże brzoskwinie 
  • cukier puder

Umyte brzoskwinie pozbawić pestek, pokroić na kawałki.
Masło roztopić w rondelku i odstawić do przestudzenia.

Jajka zmiksować z cukrem na gładką masę. Dodawać stopniowo orzechy i dalej ucierać (kilka minut). Wmieszać roztopione masło. Następnie dodać mąkę i proszek do pieczenia, dokładnie wymieszać.
Kwadratową formę 21 x 21 cm wysmarować masłem i wyłożyć pergaminem. Wlać ciasto. Na nim układać kawałki brzoskwiń.

Ciasto piec ok. 30 minut w temperaturze 170 stopni. Ostudzić, posypać cukrem pudrem.





27 komentarzy:

  1. W moim wyobrażeniu brzoskwinie z orzechami komponują się bardzo dobrze, więc zapowiada się genialne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak mocno orzechowe, to biorę pół blachy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że chyba jeszcze pół się ostało? Zabierz je ode mnie, bo uzależnia :).

      Usuń
  3. Kochana, to jest jakaś telepatia! U mnie dziś też były brzoskwinie w roli głównej :) Miłego wieczoru a ja tymczasem zmykam drylować wiśnie ;) Aha, orzechy+brzoskwinie=idealny duet :D

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam orzechowce, ten wygląda trochę przewrotnie ale bardzo ciekawie, przez tę niewielką ilość mąki. Ciekawa jestem jego konsystencji. Wygląda niesamowicie fajnie, ciemny jest, pewnie właśnie przez orzechy i cukier.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnemonique, ma konsystencję ucieranego ciasta z mąką, trochę delikatniejszy jest. Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Przepis ciekawy i mogę tylko puścić wodze wyobrażni jak smakuje...mniam, mniam. U mnie też obecnie rej prowadzi szybkie ciasto na maślance i z wiśniami. No obrodziły i ciasto jest zjadane w ciągu dnia, czasami na kolację już niestety tylko wspomnienie. Całuski bardzo duże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmm maślankowe ciasto z wiśniami, Babciu Maryniu, chyba się wproszę! :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Pięnie wygląda Twoje ciasto! na brzoskwinie mam ochotę i z chęcią wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, już życzę smacznego :).

      Usuń
  7. o, jak ja lubie orzechowca! :-) zawsze jednak robilam go w formie zawijanej :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcie mnie zachwyciło! Lubię ciasta orzechowe:)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam orzechy, a jeszcze w takim połączeniu bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. orzechy... to ciasto faktycznie musi być fenomenalne

    OdpowiedzUsuń
  11. Pycha, na pewno warto wypróbować. Ja lubię robić tartę maślaną z nektarynkami i prażonymi migdałami lub orzechami laskowymi.

    Pozdrawiam,
    Paulina.

    OdpowiedzUsuń
  12. Połączenie doskonałe. Mimo, że właśnie zjadłam ostatni kawałek mojej tarty, przyszła mi nieodparta ochota na Twoje ciasto :-)) Już czuję jego smak!
    Pozdrowienia :-)
    R.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję :). Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mnie ten przepis zaintrgował. Zapisuję do zrobienia bo lubię takie proste i smaczne ciasta. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze takiego ciasta nie jadłam. Z orzechami laskowymi musi smakować obłędnie :)
    Zapraszam do siebie "Smakołyki Asi"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować. Serdecznie polecam!

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic