środa, 8 sierpnia 2012

Jogurtowy placek z malinami




Kto jeszcze ma maliny, temu zazdroszczę. Mnie pozostało wspomnienie po tegorocznym ostatnim malinowym wypieku. Ale muszę przyznać, że malin w mojej kuchni było całkiem sporo tego lata, chyba nawet więcej niż truskawek. Najwięcej jednak jedzonych tak po prostu, ewentualnie z dodatkiem jogurtu, mascarpone, bitej śmietany czy czekolady.
Tym, którzy jeszcze mają maliny, polecam to ciasto. Jest delikatne, puszyste, umiarkowanie słodkie, z wyraźnym owocowym akcentem. Syrop daktylowy nadaje mu ładny, złotawy kolor. Nie mogłam się powstrzymać przed użyciem go w kolejnych wypiekach.
Inspiracja pochodzi stąd.

Jogurtowy placek z malinami
Składniki:
  • 80 g masła
  • 60 g białej czekolady
  • 100 g zmielonych płatków owsianych
  • 150 g mąki tortowej
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki melasy daktylowej
  • szczypta soli
  • 2 duże jajka
  • 220 g gęstego jogurtu naturalnego (u mnie bałkański)
  • ok. 300 g malin

W garnuszku rozpuścić czekoladę z masłem, odstawić na chwilę. 
Połączyć w misce suche składniki. Rozbić i rozkłócić widelcem jajka, dodać je do suchych składników.
 
Wlać przestudzone masło z czekoladą, zmiksować. Dodać jogurt i wymieszać.
 
Ciasto wylać do wyłożonej pergaminem tortownicy o średnicy 23 – 24 cm, rozłożyć równomiernie maliny, wciskając je lekko w ciasto. Piec ok. 35 minut w temperaturze 175 stopni.

Ostudzone ciasto można dodatkowo oprószyć cukrem pudrem. 





27 komentarzy:

  1. Maliny jadłam chyba tylko dwa razy w tym roku, a truskawki cały czas, czyli odwrotnie, niż u Ciebie. Ciacho z malinami zjadłabym baaaardzo chętnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, częstuj się :). Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Takie ciasto mi się marzy...
    Puszyste i z malinami.
    U mnie maliny w sprzedaży w dużej ilości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówisz, że jeszcze osiągalne? Może poszukam w innych miejscach niż dotychczas :). Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Ja już nie mam, ale na te pyszności zawsze popatrzeć można ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od patrzenia człowiek głodnieje ;). Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Placek. Jogurtowy. Z malinami. I ja to czytam jak jeść nie mogę? I'll kill you ;) Maliny miałam tylko raz, teraz dostatek u mnie bananów - jakieś pomysły? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banany? Oczywiście! :)
      http://gebawniebie.blogspot.com/2010/11/banana-bread-z-czekoladowo-orzechowa.html

      Usuń
  5. Piękne! U mnie malin drugi wysyp, są ogromne i jest ich mnóstwo! Ogromnie mi się podoba przepis, więc chętnie wrzucę maliny do tego ciasta!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę własnych krzaczków, mnie wspomnienia dziadkowych pozostały. Uściski :).

      Usuń
  6. No nie... Nie mogłaś tego pokazać ze 2 tygodnie temu? Teraz już na krzaczkach zostały pojedyncze sztuki, ledwo na skosztowanie...:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanotuj na przyszłość albo zmień na inne owoce, też będzie pysznie :). Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Mmm, czekam na drugi rzut malin i robię placek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i masz, Tobie też zazdroszczę :)).

      Usuń
  8. piękne ciasto, z przyjemnością bym zjadła kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio nie mogę się opanować w malinowym szaleństwie.
    Cieszę się nimi póki są i chętnie skusiłabym się na taki placek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie Cię rozumiem :). Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Lubię jogurtowe ciasta, maliny miałam, ciasto upiekłam a teraz czekam na te jesienne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jabłka, cynamon i orzechy? :) Pozdrawiam!

      Usuń
  11. A ja akurat mam maliny w lodówce i wszystkie składniki, hahaha. Cudnie!
    Marta@Co Dziś Zjem Na Śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
  12. jogurtowe wypieki i sezonowe owoce to idealne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie zatrzęsienie malin na straganach, więc i szansa na taki wspaniały malinowy placek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba już rzeczywiście drugi rzut się zaczął, może jeszcze dopadnę? Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Ładnie wygląda ;) Kusi, więc chyba się skuszę! żeby taki zrobić ;))

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic