piątek, 12 października 2012

Muffiny cynamonowe z masą krówkową




Choć kojarzy mi się głównie z jesienią, robi się znacznie cieplej, kiedy pomyślimy, skąd pochodzi. To, do czego go dodajemy, wydaje się słodsze (choć nie tylko do słodkich potraw warto go używać). Pomaga w walce z przeziębieniem i trądzikiem. Podobno potrafi także obniżać poziom cholesterolu! Pachnie oszałamiająco. Król jesiennej kuchni. Cynamon.

Muffinki powstały spontanicznie. Nadziałam je domowej roboty masą krówkową, która nie chciała stać się krówkami. Muffinkom wyszło to na dobre.


Muffiny cynamonowe z masą krówkową
Składniki na ciasto:

  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 szczypta soli
  • 0,75 szklanki mleka
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 łyżki cukru


Składniki na masę:

  • 200 g śmietany kremówki
  • 4 łyżki masła
  • 200 g cukru dark muscovado

Składniki masy włożyć do rondelka, doprowadzić do wrzenia, mieszając, aż składniki się połączą. Gotować chwilę, aż masa będzie odpowiednio gęsta. Po zestawieniu z ognia ucierać do lekkiego przestudzenia, odstawić.


Suche składniki na muffiny wymieszać. Dodać jajko i mleko, mieszać do połączenia składników (nie miksować). Ciasto nakładać do natłuszczonych foremek na muffiny: najpierw 1 – 2 łyżki ciasta, następnie 1 łyżeczkę masy krówkowej i dopełniać ciastem do 2/3 wysokości foremek. 
Piec ok. 20 minut w temperaturze 180 stopni.

36 komentarzy:

  1. Weszłam jeszcze przed śniadaniem (mój błąd:)) teraz będę o nich marzyć cały dzień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też właśnie zaczęłam zwiedzać blogi i robię się głodna :)). Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. takie muffinki ful wypas , takie cudeńka , bardzo mi się widzą

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis oczywiście wypróbuję :)

    Chciałam Ci serdecznie podziękować za niespodziankę! Nie spodziewałam się aż tak miłego zaskoczenia - nie myślałam, że będzie to książka ze świetnymi przepisami :) Dziękuję! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że niespodzianka trafiła w Twój gust :). Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Uwielbiam wszystko co z masą krówkową;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są zdecydowanie pyszne słodkości. Pozdrawiam :).

      Usuń
  5. O, takie muffiny w sam raz dla mojej córki, pewnie wypróbujemy Twój przepis, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam. I dziękuję za odwiedziny :).

      Usuń
    2. Zapytam dla jasności, 0,75 szklanki mleka to jest 3/4 objętości szklanki? - bo pogubiłam się w tych miarach...:)

      Usuń
    3. Dziękuję, na pewno wypróbujemy, pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudownie je wymyśliłaś!
    Cynamon i krówka.
    Czego chcieć więcej jesienią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm może trochę ciepełka jeszcze :). Uściski!

      Usuń
  8. mmmmmmmmmmm pysznosci:):)

    bardzo mi sie poodba:):)

    zapraszam na KONKURS:):) Jesli masz ochote;):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję , na pewno wypróbujemy, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. pysznie nadziane te Twoje muffinki:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wszystko co krówkowe. Wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Katie. Spróbuj koniecznie :).

      Usuń
  12. Bardzo apetyczne zdjęcie i smakowity przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rozkosz to chyba za mało powiedziane :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam masę krówkową. Fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. masa krówkowa zawsze do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. mmm ta masa w środku kusi niesamowicie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozpływa się w ustach, to na pewno :). Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  17. Przed chwilą wyjęte z piecyka , mniam :) cały dom nimi pachnie

    OdpowiedzUsuń
  18. wygląda rewelacyjnie :)trudno się oprzeć

    OdpowiedzUsuń
  19. wygladaja przepysznie, wspanialy pomysl dla dzieciakow i nie tylko :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic