środa, 14 listopada 2012

Łatwe ciasteczka orzechowe




Trwa Orzechowy Tydzień, który idealnie współgra z moją orzechową fazą, która trwa już całkiem długi czas. I wcale nie chcę, żeby się skończyła :). Was też zachęcam do jedzenia orzechów jesienią, do używania ich w kuchni. Są niezwykle bogate w witaminy i składniki mineralne i znacznie smaczniejsze niż suplementy witaminowe w kapsułkach, prawda?
Jesień bywa dla mnie również czasem "niechcemisię". Źle na mnie działa coraz większy brak słonecznego światła. Dlatego przepisy na szybkie w przygotowaniu pocieszacze są bardzo pożądane. Na przykład takie jak ten: na małe chrupacze, napakowane kawałkami orzechów, lekko ciągnące w środku. 


Łatwe ciasteczka orzechowe
Składniki (na 20 - 30 sztuk):

  • 115 g miękkiego masła
  • ½ szklanki drobnego cukru demerara (+ dodatkowy do posypania)
  • 1 niepełna szklanka mąki (dałam pszenną pełnoziarnistą)
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego lub olejek waniliowy
  • 2/3 szklanki posiekanych orzechów włoskich


Masło zmiksować, aż będzie puszyste. Dodać cukier, kontynuować ubijanie do połączenia składników w lekką masę. Wmieszać mąkę, ekstrakt waniliowy i orzechy.

Ciasto wymieszać dokładnie łyżką lub szybko wyrobić ręką. Formować niewielkie kulki, układać je w odstępach na blasze wyłożone pergaminem. Lekko spłaszczać.

Piec 25 minut w temperaturze 150 stopni. Ciepłe ciasteczka po wyjęciu z piekarnika posypywać cukrem, odstawić do ostygnięcia na kratce.



*Przepis z małymi zmianami za: 500 Cookies, Biscuits & Bakes (Hermes House).





22 komentarze:

  1. O love... ooo.... oooo LUV it!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci na ucho, że ja też ;).
      Uściski!

      Usuń
  2. o to dość podobne ciasteczka do tych co i ja piekłam -uwielbiam takie proste pyszności

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam wszystko co z orzechami a szczególnie takie ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy, że są idealne dla Ciebie :). Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Twoja orzechowa faza czyni pyszne rzeczy!
    Ciasteczka urocze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strach pomyśleć, co będzie, skoro nadal trwa :). Uściski!

      Usuń
  5. No łatwe, łatwe. Ale kurcze - jakie apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  6. niechcemisizm też najczęściej dopada mnie jesienią, właśnie w listopadzie... ale na takie ciasteczka to bym się skusiła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Goh., jest to jakiś sposób na mobilizację :). Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Niestety na więkrzość orzechów jestem uczulona, ale mój T nie, więc może jemu upichcę.
    Marta@Co Dziś Zjem Na Śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
  8. orzechowo - to lubię! orzechowa faza to już u mnie niemal stan permanentny :)
    super ciacha

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie proste małe słodkości :) Dziękuje za przyłączenie się do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czysta przyjemność :). Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Idealne dla ciasteczkowego potwora :)

    OdpowiedzUsuń
  11. z orzechami musiały smakować bosko !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są mocno orzechowe. Dzięki, Marto, za odwiedziny :).

      Usuń

Przyciski Listonic