sobota, 3 listopada 2012

Orzechowe muffiny z musem bananowym i czekoladą (bez jajek)




Jesienne muffinkowanie wciąga mnie na dobre. Babeczki są bardzo wdzięcznym materiałem do eksperymentów. Smakują świetnie z wieloma dodatkami. Kombinacje są nieograniczone.
Tym razem sprawdziłam, jak radzą sobie wypieki bezjajeczne. Część mąki zastąpiłam zmielonymi płatkami owsianymi i orzechami. Dodałam mus bananowy, ale nie łączyłam go z ciastem (jak w moim ukochanym chlebku bananowym), tylko użyłam jako nadzienia. Pyyyycha.


Orzechowe muffiny z musem bananowym i czekoladą (bez jajek)
Składniki:

ciasto:
  • 4 garści orzechów włoskich
  • 4 łyżki masła
  • 6 łyżek mąki (może być pełnoziarnista)
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • ½ łyżeczki przyprawy korzennej
  • 2 i ½ łyżki miodu
  • ½ szklanki mleka
  • 2 łyżki zmielonych na mąkę płatków owsianych


nadzienie:
  • 2 banany
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżka śmietanki kremówki


polewa czekoladowa:
  • ¾ tabliczki czekolady deserowej
  • 4 łyżki śmietanki kremówki
  • połówki orzechów włoskich do dekoracji


Orzechy włoskie zmielić w blenderze. Masło stopić.

Połączyć suche składniki ciasta z orzechami, wmieszać miód, mleko i płynne masło. Wymieszać dokładnie.

Przygotować nadzienie: zmiksować banany z cynamonem i kremówką na gładką masę.

Do formy na muffinki nakładać najpierw po łyżce ciasta, potem po łyżeczce nadzienia, dopełniać ciastem. 

Piec w temperaturze 180 stopni przez 20 – 25 minut. Odstawić muffinki do ostygnięcia.

Czekoladę z kremówką rozpuścić. Polewę nakładać na muffinki, ozdabiać je połówkami orzechów włoskich.
Muffinki można włożyć do lodówki, żeby polewa szybciej zastygła.







24 komentarze:

  1. Cudowne!
    Jak pomyślę co mają w środku,to chce mi się zabierać za pieczenie.
    Ale nie mam bananów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber, zawsze możesz pomyśleć o innym nadzieniu. Myślę, że też będzie pysznie :). Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Takie bananowe serce mufinki to coś dla mnie :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Twojego przepisu na pewno spróbuję, bo wszystko co bananowe uwielbiam więc przepis jak najbardziej przypadł mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego! Pozdrawiam serdecznie :).

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Chocoholiczko, dziękuję za wizytę i miły komentarz. Podejrzewam, że polewa najbardziej cieszy Twoje oczy :)).

      Usuń
  5. Mniamniastyczne... zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia <3

    OdpowiedzUsuń
  6. muffinki+orzechy=para idealna :D

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne polaczenie smakowe! banany i czekolada, alez musialy byc pyszne Twoje babeczki Evitoo :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Serdeczne pozdrowienia :)).

      Usuń
  8. Świetne zestawienie i super inspiracja do tego, co zrobić z pewną kopą orzechów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. widzę zmiany kosmetyczne na blogu :)
    a muffinkę porywam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesienne muffiny mogą uzależniać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest, jak piszesz :)

      Usuń
  11. idealny pomysł na jutrzejsze moje śniadanie:) Uwielbiam muffiny, a szczególnie jesienne;p

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic