środa, 5 grudnia 2012

Pierniczki pełnoziarniste




Pierwsze pierniczki w tym roku. Muszę powiedzieć, że partia jest już prawie na wykończeniu (mam na myśli spożycie, oczywiście), ale też nie liczyłam, że uda im się dotrwać do świąt. Nie wiem, gdzie musiałabym je schować. Ale nie jest to powód do zmartwienia, gdyż u Doroty znalazłam przepis na bardzo szybkie pierniczki. Idealny. Krótkie zagniatanie ciasta, a potem naprzemienne załadowywanie i wyładowywanie blach z piekarnika. Sama przyjemność. Polecam!

Podaję z moimi niewielkimi zmianami, zamieniłam mąki, moje pierniczki są w większości z mąki pszennej pełnoziarnistej.

Szybkie pierniczki pełnoziarniste

Składniki (ok. 55 pierniczków)

  • 300 g mąki pszennej pełnoziarnistej 
  • 100 g mąki pszennej białej 
  • 2 duże jajka 
  • 130 g cukru pudru 
  • 100 g masła, roztopionego 
  • 100 g miodu 
  • 1 łyżka przyprawy do piernika 
  • 1 łyżka kakao 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej 

Wszystkie składniki wsypać do miski, wymieszać i wyrobić. Ciasto może być klejące, ale nie dodawać mąki. 

Ciasto przełożyć na stolnicę, rozwałkowywać na grubość 4 mm (nie cieńsze), podsypując je teraz mąką (tyle, by się nie kleiło). Wykrawać różne kształty. 

Układać pierniczki na blasze wyłożonej pergaminem, w niewielkich odstępach. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 8 - 10 minut. Studzić na kratce. 

Można dekorować, przechowywać w puszkach lub słoikach.



18 komentarzy:

  1. Eleganckie! A my jeszcze nie piekliśmy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy start, Aniu? :) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  2. koniecznie muszę wypróbować ;) wygladaja swietnie.
    zapraszam na miss-coffie.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zapowiada się świetny przepis na pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetny, zachęcam do spróbowania :).

      Usuń
  4. Urocze!
    Z tą wstążeczką...
    Przepis bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. tez przymierzam się do zrobienia takich w przyszłym tygodniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapowiada się słodki tydzień :). Pozdrawiam!

      Usuń
  6. są przepiękne i przepis zabieram ze sobą do Olsztyna- do koleżanki która na bank upiecze dla całego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) stosy pierników, spełnienie snów! :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Fajne są te szybkie pierniczki, pełnoziarnistych jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jeszcze przed pieczeniem pierniczków. Może uda się w ten weekend. Musi się udać :-)Zwłaszcza, że staropolski w lodówce tak pachnie...
    Pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. mi smakują. fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba w tym roku wypróbuję Twój przepis :) Tylko u nas zamiast kakao będzie karob, a zamiast cukru pudru - ksylitol. Pewnie smak trochę się zmieni, ale akurat dzieciom nie zrobi to różnicy, a będzie ciut zdrowiej :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic