sobota, 2 lutego 2013

Ciasto pomarańczowe z mlekiem kokosowym



I znów pomarańcza. Planowane było głównie mleko kokosowe, którego dotąd nie używałam do ciast. Bardzo je lubię jako składnik deserów i orientalnych dań. Jako dodatek do wypieków okazuje się równie świetne, dobrze komponuje się z pomarańczowym smakiem.

To ciasto nie zawiera żadnego dodatkowego tłuszczu - ani masła, ani oleju. Jest miękkie, puszyste, ma piękny kolor. Zrezygnowałam też z dodatkowej maślanej masy, zastąpiłam ją cytrusowym lukrem. Oryginalny przepis znajduje się tutaj, podaję ze swoimi zmianami i z nieco innymi proporcjami składników. Moje ciasto upiekłam w kwadratowej formie 21 x 21 cm.

Ciasto pomarańczowe z mlekiem kokosowym
Składniki:
  • 1 szklanka mleka kokosowego
  • 1 niepełna szklanka cukru
  • skórka otarta z 1 pomarańczy (sparzonej)
  • 1/2 szklanki soku wyciśniętego z pomarańczy
  • 1 jajko + 1 żółtko
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
Blachę natłuścić masłem lub olejem. Odstawić.

W misce połączyć mleko kokosowe ze skórką pomarańczową, sokiem z pomarańczy i cukrem.
Roztrzepać jajko i żółtko w miseczce, aż lekko zbieleją, wmieszać je do masy.

Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia i sodą. Połączyć wszystkie składniki. Ciasto wlać do przygotowanej formy.

Piec w temperaturze 180 stopni przez ok. 25 - 30 minut. Wyjąć z piekarnika, wystudzić.

Ostudzone ciasto można pokryć lukrem przygotowanym z cukru pudru i soku z pomarańczy albo białą czekoladą. Posypałam je dodatkowo prażonymi płatkami migdałów (można również uprażonym kokosem).







PS Dziękuję za wyróżnienia w blogowych zabawach, które dostałam od kilku osób. Są dla mnie bardzo miłe, chociaż nie biorę w nich udziału.

33 komentarze:

  1. Otworzyć komputer i znaleźć od razu wpis na Twoim blogu - bezcenne! :) Ale tak się zastanawiam, czy by tematu pomarańczy nie porzucić, celem podejścia do banana ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wejść na bloga i znaleźć Twój komentarz - równie bezcenne :). A banan też pycha.

      Usuń
  2. Brzmi doskonale!
    Mleko kokosowe lubię w odróżnieniu od popularnych wiórków.
    I dodatek pomarańczy.
    Yummmy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wiórkami też mam problem. Smak kokosa bardzo lubię, ale niekoniecznie w tej postaci. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Jakie wspaniałe! Już z opisu wiem, że je pokocham!
    Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :). Tej miłości jestem pewna, sprawdziłam :).

      Usuń
  4. pysznie wygląda, coś takiego bym chciała do kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewnie jest obłędne.! Na pewno wypróbuje;-)
    Pozdrawiam.!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemnego pieczenia. I smakowania :)

      Usuń
  6. Zimą nałogowo sięgam po pomarańcze, do tego lubię wszystko co zawiera mleko kokosowe. Ciasto musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to nie pozostaje nic innego jak je połączyć :). Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. bardzo apetycznie wygląda to ciasto na tej onirycznej fotce:))) przełykam głośno ślinkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oniryczna fotka :)) ładnie napisane. Dzięki!

      Usuń
  8. podoba mi się brak tłuszczu :) i dodatek pomarańczy. No kocham to ciasto już z przepisu!
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam ciekawa, czy wyjdzie. Okazuje się, że tłuszcz zawarty w mleku kokosowym zupełnie wystarcza. Pozdrawiam serdecznie :).

      Usuń
  9. Bardzo smakowite, podoba mi się takie wykorzystanie mleka kokosowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też, nie ma co ukrywać :). Pozdrawiam!

      Usuń
  10. wygląda na bardzo delikatne, no i łączy w sobie pyszne smaki!

    OdpowiedzUsuń
  11. zapowiada się bardzo smaczne ciasto :) koniecznie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A mi wyszedł bardzo smakowity ... zakalec. Nic to i tak zjemy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto w piecu, zostało mu 15 min...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic