czwartek, 7 lutego 2013

Pączki cynamonowe z różanym lukrem

Ciężko mi dzisiaj. Ale niech będzie, dla kontrastu. W końcu mamy Tłusty Czwartek. W biurze piętrzy się przed nami góra pączków i faworków. Od każdego inne pyszności. U mnie odbywało się nocne pieczenie. Pamiętacie przepis na waniliowe pączki z ubiegłego roku? Znów go użyłam, ale mocno zmodyfikowałam. Inne dodatki smakowe, inne proporcje. Zamiast maślanki serek waniliowy, zamiast czekolady - różany lukier. Te pączki są pieczone, nie smażone. Polecam :).






Pączki cynamonowe z różanym lukrem
Składniki na pączki (ok. 24 sztuki):
  • 2,5 szklanki mąki
  • 180 g (ok. 12 łyżek) jasnobrązowego cukru
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • 0,5 łyżeczki kardamonu
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 280 g serka homogenizowanego waniliowego (2 opakowania)
  • 3 jajka
  • 4 łyżki stopionego masła
  • 4 łyżki mleka
  • 1 łyżka wody różanej
lukier:
  • cukier puder
  • woda różana
Piekarnik rozgrzewamy do ok. 170 stopni. Lekko natłuszczamy olejem formę do pączków z dziurką (dałam olej arachidowy, ładnie pachnie i dobrze się sprawdza).

W misce łączymy mąkę, cukier, proszek do pieczenia, cynamon i sól. Dodajemy serek homogenizowany, wbijamy jajka, dodajemy przestudzone masło, mleko i wodę różaną. Mieszamy na gładką masę.

Ciasto nakładamy do rękawa cukierniczego lub szprycy (wystarczy nawet mocny woreczek z odciętym końcem) i napełniamy foremki do 2/3 wysokości.

Pieczemy 8 - 12 minut; ciasto ma być sprężyste przy dotknięciu.

Ostudzone pączki lukrować; nie podaję proporcji na lukier różany, ilość dowolna, a gęstość można wg upodobań regulować dodawaniem większej ilości wody różanej lub cukru pudru.

22 komentarze:

  1. Co prawda w Tłusty Czwartek lubię te tradycyjne, ale przyznaję, że Twoje wyglądają bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, ja lubię wszystkie :D. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. bardzo apetycznie wyglądają:) udanego wcinania ich w tłusty czwartek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po prostu boskie! Moje dziś też będą miały różany lukier;)
    Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiew Orientu nie jest zły :)). Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Piękne te pączusie! :-) I jakie apetyczne zdjęcia :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Podziwiam to nocne pieczenie:) chętnie bym zjadła takie domowe pączki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W nocy piecze się najlepiej :)). Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. O, super pączusie;-) Świetny pomysł na lukier, musi być pyszny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lukier ma piękny zapach przede wszystkim :). Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Różany lukier! to jest pomysł - idealny dla mnie, bo woda różana jest dla mnie bardziej dostępna niż konfitury z róży:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  8. Bardzo aromatyczne pączusie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne pączusie!
    Zjadłabym znowu,choć jestem po brzegi w faworkach i pączkach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam ciężki wieczór z racji przejedzenia, ale pewnie spróbowałabym jeszcze wielu, gdyby mi się pojawiły przed oczami ;). Pozdrawiam!

      Usuń
  10. jakie kształtne :) muszę się w końcu zabrać za pieczone

    OdpowiedzUsuń
  11. Mm cynamonowe oponki i różany lukier, to musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Dziś jest taki dzień, że zaczynam tęsknić za tymi smakami. Pewnie przez pogodę. Pozdrawiam!

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic