czwartek, 21 marca 2013

Tarta curry z kurczakiem




Lubię tarty o nierównych, nieco postrzępionych brzegach. Dlaczego? Nie wiem. Może dlatego, że taka tarta kojarzy mi się z czymś domowym, co nie musi wyglądać idealnie, ale ma być pyszne. 

Tarta + curry? Połączenie składników i dań z różnych porządków, obszarów kulinarnych. Mniej więcej tak samo jak kurczak i ananas. Ale jest wspaniała, zaręczam. I nawet ci, którzy kurczaka z ananasem na pizzy nie bardzo lubią, zajadali się tą tartą. Przepis znalazłam u Tosi. Moje zmiany są minimalne.

Zdjęcie dość słabe, bo aparat odmówił współpracy.



Tarta curry z kurczakiem
Składniki na kruche ciasto:

  • 90 g miękkiego masła (dałam masło z solą morską)
  • 200 g mąki pszennej
  • 50 ml soku z ananasa
  • łyżeczka soli (dałam znacznie mniej z racji solonego masła)
  • 2 łyżki curry
  • łyżeczka sody oczyszczonej (pominęłam)

nadzienie:

  • pierś kurczaka
  • 3 - 4 plastry ananasa (dałam ananasa w kawałkach)
  • 2 łodygi selera naciowego (pominęłam, bo się okazało, że wyszedł z lodówki i zaginął)
  • 1 marchewka
  • pół jasnej części pora
  • łyżka startego imbiru 

marynata

  • 1 łyżka oliwy arachidowej 
  • 1 łyżka płynnego miodu
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 2 łyżki soku z ananasa
  • szczypta curry
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • świeżo mielony pieprz
  • szczypta soli

masa jajeczna:

  • 2 jajka
  • 2 łyżki śmietanki kremówki (może być śmietana kwaśna)
  • szczypta curry
  • szczypta soli
Masło pokroić na małe kawałki, wymieszać z mąką, solą, sokiem z ananasa i curry. Zagnieść ciasto ręcznie lub za pomocą miksera. Rozwałkować je na blacie posypanym mąką lub palcami wykleić nim formę do tarty o średnicy 23 cm. Forma uprzednio powinna być wysmarowana odrobiną masła lub oleju. Ciasto nakłuć widelcem i wstawić formę z ciastem do lodówki na minimum pół godziny.

Pierś z kurczaka oczyścić i pokroić w kostkę. Składniki marynaty dokładnie połączyć i zalać nimi mięso, odstawić je do lodówki na godzinę (jeśli nie mamy czasu, można to pominąć). 

Mięso odsączyć z marynaty i smażyć na rozgrzanej patelni, aż się zrumieni. Dorzucić marchewkę pokrojoną w słupki, posiekanego pora, pokrojony seler naciowy oraz starty imbir. Warzywa i kurczaka zalać pozostałą marynatą i dusić przez ok. 5 minut. Nadzienie odsączyć z sosu i wyłożyć na schłodzone ciasto.

Jajka rozbełtać ze śmietanką, przyprawić szczyptą curry, soli i wylać na warzywa. Tartę piec przez ok. 30 minut w 175 stopniach. 

Upieczoną tartę studzić 5 - 10 minut i podawać. Smakuje równie dobrze na zimno.


15 komentarzy:

  1. Orientalna tarta - to brzmi bardzo ciekawie:) Intryguje mnie gdzie ten seler powędrował:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiem! Wyszedł i nie wrócił :))

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Choć największe podziękowania należą się autorce przepisu :).

      Usuń
  3. pewnie to przez połącznie kurczaka i ananasa, ale kojarzy mi się z pizzą hawajską :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie zazwyczaj tak się kojarzy właśnie :).

      Usuń
  4. hehe, to polubiłabyś moje tarty, bo ja mimo usilnych starań zawsze zrobie nierówny brzeżek;) pyszna ta twoja propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Goh., u mnie też to się zazwyczaj zdarza :)). A Twojej tarty chętnie bym spróbowała!

      Usuń
  5. Brzmi bosko... Ubóstwiam kurczaka curry, słodko-słone połączenia i tarty - tutaj mam wszystko w jednym <3 Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię tarty, a ta brzmi pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie też najważniejszy jest smak.
    Tarta pysznie musi smakować.
    Chciałabym skosztować choć małą porcję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie bym Cię poczęstowała droga Amber :).
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Seler uciekł na wolność;) Ta tarta musi być pyszna, lubię orientalne smaki:) Pozdrawiam i życzę spokojnych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych:) Ania

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic