sobota, 13 kwietnia 2013

Czekoladowe ciasto owsiane



Niedawno obchodziliśmy Dzień Czekolady. Święto, które dla mnie mogłoby być codziennie :). A że nie miałam czasu przygotować czegoś z tej okazji, nadrobiłam zaległości w weekend.
To ciasto jest mocno czekoladowe, wilgotne, pełne orzechów. Ale to nie brownies, choć trochę je przypomina. Przepis znalazłam tutaj. Zmniejszyłam ilość cukru, z białego w ogóle zrezygnowałam. Do mąki pszennej dodałam owsianą. 
A potem już tylko chłonęłam zapach z piekarnika...


Czekoladowe ciasto owsiane
Składniki:

  • 1 i 1/3 szklanki wrzątku
  • 1 szklanka płatków owsianych błyskawicznych
  • 110 g miękkiego masła lub margaryny
  • 1 i 3/4 szklanki brązowego cukru
  • 2 jajka 
  • 1 i 1/2 szklanki mąki (dałam 1 szklankę mąki pszennej + 1/2 szklanki mąki owsianej)
  • 1/2 szklanki ciemnego kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1 szklanka tartych jabłek
  • 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich


Formę do pieczenia o wielkości ok 20x30 cm wysmarować masłem lub margaryną; można też wysypać mąką.

Płatki owsiane wsypać do miski, zalać wrzącą wodą. Odstawić na 15 minut.

Ubić masło (lub margarynę) z jajkami i cukrem, aż masa będzie puszysta. Wymieszać z namoczonymi płatkami.

Wymieszać suche składniki: mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę i cynamon. Połączyć z masą maślaną, dobrze wymieszać. Dodać tarte jabłka i orzechy, wymieszać do połączenia składników. Wlać ciasto do formy.

Piec 30 - 35 minut w temperaturze ok. 175 stopni. Patyczek włożony w ciasto będzie lekko wilgotny.

20 komentarzy:

  1. Och... wzbudza we mnie pożądanie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Owsiane z czekoladą brzmi intrygująco.
    Mus wypróbować.
    Tymczasem poproszę kawałeczek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę bardzo, częstuj się :).

      Usuń
  3. owsiane i to jeszcze z moja ukochaną czekoladą! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też szczególnie lubię to połączenie. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie! No i te płatki owsiane czynią je jeszcze bardziej atrakcyjnym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "samo zdrowie" powinno być wręcz zalecane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, dobry pomysł. Ku zdrowotności! :)

      Usuń
  6. przyznam, że nie jestem wielką fanką czekolady, samej czekolady jako takiej. Ale ciasta tego typu, murzynki lub brownie, lub po prostu kakaowe, o głębokim smaku są fenomenalne. Mąki owsianej jeszcze nie miałam okazji próbować, ale płatki owsiane uwielbiam, więc pewnie smak też by mi pasował.
    Pozdrawiam wiosennie
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pełna czekoladowość :). Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. wygląda na takie fajne wilgotne - czyli moją ulubioną wersję czekoladowego ciacha:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Goh., takie właśnie jest. Polecam :)

      Usuń
  8. hmm brzmi smakowicie i w miare zdrowo wiec z checia wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja dzisiaj obchodziłam dzień czekolady, hahaha. Fajnie, że nie suche :)
    Marta@Co Dziś Zjem Na Śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy dzień jest dobry na to święto :)

      Usuń
  10. Święto czekolady codziennie? To brzmi jak raj :-D A Twoje ciasto czekoladowe jawi mi się jako raj w raju :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sto procent, ba, tysiąc procent rajskości w rajskości? :) Miło mi :D

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic