piątek, 31 maja 2013

Ciasteczka cynamonowe




Niektórzy twierdzą, że dzień bez dobrego ciasteczka jest dniem straconym. Dzień bez słońca, a z ciasteczkiem może za to wydać się lepszy. Przypomniała mi się dzisiaj pewna piosenka, można posłuchać tutaj. Cookie time czas zacząć! A przepis pochodzi z książki 500 Cookies, Biscuits & Bakes, podaję z moimi niewielkimi zmianami. Pominęłam orzechy włoskie i ekstrakt z wanilii.

Ciasteczka cynamonowe
Składniki:
  • 115 g masła w temperaturze pokojowej
  • 350 g cukru (polecam obniżyć tę ilość do 250 g)
  • 2 jajka
  • 1/4 szklanki mleka
  • 400 g mąki (dałam nieco więcej, ciasto kleiło się do rąk)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej

do obtaczania:
  • 65 g cukru
  • 2 łyżki cynamonu

Masło ubić, aż będzie puszyste, ubijając nadal, stopniowo dodawać cukier. Dodawać jajka po jednym, miksując dokładnie. Na końcu dodać mleko, wymieszać.

Do naczynia z masą maślaną przesiać mąkę z sodą. Mieszać do połączenia składników. Wstawić naczynie do lodówki na ok. 15 minut, żeby masa się schłodziła. 

Wymieszać cukier z cynamonem w miseczce. Formować kulki wielkości orzecha włoskiego, obtaczać w cukrze z cynamonem, układać w odstępach na wyłożonej pergaminem blasze, lekko spłaszczając ciasteczka łyżeczką lub palcem.

Piec ok. 10 minut w temperaturze 190 stopni, aż ciasteczka będą złotobrązowe. Przez chwilę zostawić na blasze, potem przełożyć na kratkę do całkowitego wystudzenia.

9 komentarzy:

  1. jeśli cynamonowe, to biorę bez dwóch zdań:))) i też mi się wydaje, że dzień bez ciasteczek, to dzień uboższy o te doskonałe wrażenia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. aaa, cynamon to ja niezależnie od pory roku uwielbiam.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  3. goh. - zasada nieodmawiania sobie największych przyjemności dnia jest całkiem niezła :)

    menmonique - mam podobnie, pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się to stwierdzenie, że dzień bez ciasteczka jest dniem straconym :-) dlatego częstuję się Twoim, cynamonowym :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wprawdzie u mnie był dzisiaj dzień bez deszczu,ale Twoje ciasteczko i tak bym zjadła z rozkoszą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas dzisiaj wreszcie słońce. Ale ciasteczka sobie nie odmówię :). Pozdrawiam!

      Usuń
  6. no jasne, jak to dzień bez ciastka! tak w ogóle można? :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic