sobota, 18 maja 2013

Ciasto z jabłkami i bezą




Gdy zobaczyłam to ciasto u Goh., już wiedziałam, że muszę je upiec. Zresztą niejako obiecałam to autorce przepisu, pisząc u niej komentarz. Brakowało mi wówczas bardzo sezonowych krajowych owoców, które każą w tym roku długo na siebie czekać. A to ciasto jest idealnym połączeniem nieco jesiennego ucieranego ciasta z jabłkami z lekką bezą, która przywołuje u mnie na myśl pavlovą z czerwonymi owocami, za którymi tak tęsknię. Pycha.

Ciasto z jabłkami i bezą
Składniki:
  • 1 jajko
  • 1/3 szklanki oleju (użyłam rzepakowego)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 budynie śmietankowe
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki wina jabłkowego (wg uwag autorki zastąpiłam je sokiem jabłkowym zmieszanym z białym winem)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 kwaśne jabłka
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
beza:
  • 2 białka (dałam 3)
  • 1/3 szklanki cukru pudru

Jajko, cukier i olej zmiksować na jednolitą masę. Do masy dodać przesianą mąkę, budynie, cynamon i proszek do pieczenia. Dolać wino, zmiksować wszystko na gładką masę.

Obrać jabłka i pokroić je na małe plasterki.

Przelać ciasto do tortownicy wysmarowanej masłem, na wierzchu ułożyć jabłka. Piec około 20 minut w temperaturze 180 stopni.

Ubić białka na sztywno. Następnie stopniowo dodawać cukier, nadal ubijając białka.

Wyjąć ciasto z piekarnika, na wierzchu rozsmarować masę białkową i ponownie wstawić ciasto do piekarnika na ok. 30 minut (gdyby ciasto przypiekało się zbyt gwałtownie, można w połowie tego czasu zmniejszyć moc grzania piekarnika do ok. 160 stopni lub przykryć ciasto folią aluminiową).



6 komentarzy:

  1. Wygląda niezwykle smakowicie i delikatnie.
    Wspaniała propozycja na jabłkowe ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  2. cieszę się, że smakowało:))) a u mnie teraz w piekarniku dochodzi czekoladowe z orzechami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Amber, dziękuję. Właściwie to goh. powinnam dziękować :)

    Goh. - pyszne było! A jak czekoladowe? :)

    Justyna Bąk - dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam jabkowe ciasta, kolejny na licie do wypróbowania ! :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic