sobota, 8 czerwca 2013

Placek jogurtowy z truskawkami




Myślę sobie, że gdybym była uczulona na truskawki, byłaby to dla mnie wielka kulinarna tragedia. Czekam na nie cały rok, tym razem czekałam z wyjątkową niecierpliwością. Mają smak i zapach słońca - choć tym razem ich wzrostowi towarzyszyły głównie deszcze. Pogoda nas nie rozpieszcza. Dlatego tym chętniej wybieram owoce, które kojarzą się z latem, beztroską, dzieciństwem. 
Dowiedziałam się, że właściwości bakteriobójcze, jakie ma sok z truskawek, można porównywać z właściwościami czosnku, cebuli czy chrzanu. Truskawki nadają się idealnie do domowych maseczek, świetnie działają na cele (nie robię tego, przyznam. Żal mi tych truskawek, które mogłabym zjeść). Naturalnie blokują promieniowanie UVA i UVB, co jest istotne zwłaszcza latem. Mają w sobie sporo fosforu, potasu, kwasu foliowego i wiele, wiele innych witamin i minerałów.
Wiem, że wcale nie muszę Was przekonywać! :)


Placek jogurtowy z truskawkami
Składniki:

  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 2 jajka
  • ok. 130 g masła
  • 250 g jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki mleka


Natłuszczamy blachę o wymiarach 21x21 cm, odstawiamy na bok.

Masło rozpuszczamy na niewielkim ogniu, odstawiamy do lekkiego przestudzenia.

W misce łączymy suche składniki: mąkę, cukier, cukier wanilinowy, sól, proszek do pieczenia. W osobnym naczyniu mieszamy jogurt z jajkami i mlekiem. Masę jogurtową dodajemy do suchych składników, wlewamy przestudzone masło, mieszamy.

Truskawki myjemy, usuwamy szypułki. Kroimy owoce na większe kawałki. Mieszamy z ciastem.

Ciasto wlewamy do formy. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy 40 minut lub dłużej, do "suchego patyczka".

Ostudzone ciasto można posypać cukrem pudrem.





Truskawkowy zawrót głowy 2013

20 komentarzy:

  1. Lubię jogurtowe ciasta, są takie delikatne w smaku :) Truskawki to idealny dodatek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :). Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Oj nie, do truskawek nigdy nie trzeba przekonywać, do ciasta jogurtowego również :) A co do maseczki to zdecydowanie szkoda pysznych truskawek :D Pewnie bym ją zjadła zanim trafiłaby na moją buzię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie mogłoby się to zdarzyć :). Ale myślę, że truskawki jako składnik diety działają równie dobrze :).

      Usuń
  3. wielbiam ciasta jogurtowe i truskawki :)

    slodka chwila zapomnienia przeniosła się na nowy blog:

    http://my-littlepiece-of-heaven.blogspot.ie/

    Ja już obserwuję, teraz kolej na Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Truskawki w sezonie to coś wyjątkowego.
    Przykro i mi by było nie móc ich jeść.
    A Twoje ciasto jogurtowe zjadłabym z rozkoszą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :). Pozdrawiam truskawkowo!

      Usuń
  5. ŻARŁABYM!!!!!!! O jak bym żarła..... :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam koleżankę uczuloną na jabłka - oczywiście na przekór wszystkiemu właśnie jabłka lubiła najbardziej :) Więc raz na jakiś czas, kiedy już czuła nieodpartą ochotę na te owoce, kupowała kilogram, zjadała wszystkie, i od razu jechała na pogotowie ;)
    Twoje ciacho wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm to całkiem oryginalna metoda :DD.
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Zawsze wiedziałam, że w truskawkach jest moc:) Teraz wiem o nich więcej. A ciasto z truskawkami uwielbiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba by tę moc jakoś zmagazynować :))

      Usuń
  8. O tak, Evitaa nie musisz mnie przekonywac do truskawek, ale powiem Ci ze rok temu jeszcze bys mnei musiala przekonywac do truskawek w wersji pieczonej :))) Z jogurtem - o tak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczone, smażone, mrożone i prosto z krzaczka - wszystkie cudowne :)

      Usuń
  9. Ja też szczęśliwie nie mam alergii na truskawki, które wprost uwielbiam. a w takim placku to uwielbiam je jeszcze bardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę, Łasuchu :))

      Usuń
  10. Oj nie musisz mnie przekonywac! :D
    Truskaweczki sa cudowne! Maja malo kcal, nie podnosza glukozy we krwi, a w dodatku wybielaja zabki! :D
    Nie ma nic lepszego <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic