sobota, 20 lipca 2013

Migdałowe ciasto z malinami




Mój miły! mój miły!
Złoty wielki pan.
Mojemu miłemu
Niosę malin dzban,
Bo on woli, mój kochanek,
Taki pełny malin dzbanek,
Niż zbożowy łan. Oh!
Niż zbożowy łan.

Pamiętacie Balladynę z zamierzchłych czasów lektur szkolnych? Ja pamiętam. Akurat dziś mi się przypomniało, kiedy znów maliny królują w mojej kuchni. To ciasto to wręcz malinowa królowa. Z migdałami na dodatek :). Przepis znalazłam tu.


Ciasto migdałowe z malinami
Składniki:
  • 140 g zmielonych migdałów
  • 140 g miękkiego masła
  • 140g złocistego cukru (dałam demerarę)
  • 140 g mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (dałam olejek waniliowy)
  • 250 g malin
  • 2 łyżki płatków migdałowych
*cukier puder do posypania


Natłuścić formę do pieczenia/tortownicę o średnicy ok. 20 cm. Odstawić.

Mielone migdały, masło, cukier, jajka i ekstrakt waniliowy połączyć za pomocą miksera lub blendera. Masę przełożyć do miski, wymieszać z mąką i proszkiem do pieczenia.

Połowę ciasta rozprowadzić na dnie tortownicy, wygładzić. Ułożyć na nim maliny. Pozostałą część ciasta rozprowadzić na wierzchu mniej więcej równomiernie (można sobie pomóc łyżką lub palcami). Posypać płatkami migdałów.

Piec ok. 40-50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Ciasto ostudzić. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem.




16 komentarzy:

  1. Też ostatnio robiłam to ciasto i jest pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i podzielam zachwyt :)

      Usuń
  2. Pyszne! Uwielbiam ciasta z malinkami :)

    Dziękuję za zgłoszenie do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna akcja, nie mogłam się powstrzymać :). Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Ja nawet kiedyś grałam, choć nie Balladynę a Alinę w szkolnym teatrzyku, więc pamiętam, pamiętam, a ciastem chętnie bym się poczęstowała :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mógł Kirkor zrobić zawody w pieczeniu ciast. No mógł? :))

      Usuń
    2. Łooooo matko, by się działo, gdyby jeszcze zawody były ;-)

      Usuń
    3. Strach pomyśleć! :DD

      Usuń
  4. Już po przepisie widać, że musi się udać i smakuję pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne:) ubóstwiam maliny, czekam aż dojrzeją mi w ogrodzie. I w końcu coś upiekę z nich.

    Z migdałami musi smakować wybornie:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki ogród z malinowymi krzaczkami to skarb :). Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Wygląda naprawdę smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, spróbuj koniecznie :)

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic