sobota, 18 stycznia 2014

Biała Dama




W kilku co najmniej wpisach ostatnimi czasy pojawiły się motywy pogodowe. I znów powracam do tematu, bo zimy jak nie było, tak nie ma. Co to jest to coś za oknem? Jesień? Przedwiośnie? Przypominam sobie śnieg wielkanocny i zastanawiam się, czy znów tak się skończy w 2014.
Biała Dama - skąd ten pomysł? Taka nazwa przyszła mi do głowy zgodnie z porą roku, a wbrew temu, co za oknem. Upiekłam go dlatego, że jest do deser delikatny i pyszny. I dlatego, że podobno matki karmiące mogą jeść białą czekoladę i serniki domowej roboty ;).
Proporcje składników podane w przepisie wystarczają na małą tortownicę o średnicy ok. 16 cm.


Biała Dama (sernik z białą czekoladą)
Składniki:
  • 500 g twarogu sernikowego
  • 180 g białej czekolady
  • 3 łyżki mleka
  • 2 jajka
  • 65 g cukru
  • 2 łyżki mąki
  • 150 g ciastek owsianych
  • 50 g masła (+ dodatkowe do wysmarowania tortownicy)
Tortownicę wysmarować masłem, spód wyłożyć pergaminem. Masło rozpuścić, ciastka owsiane zmielić w blenderze lub rozdrobnić w moździerzu. Pokruszone ciastka wymieszać z masłem, wyłożyć spód tortownicy, wygładzić. Wstawić do lodówki na minimum 10 minut.

Białą czekoladę z dodatkiem 3 łyżek mleka roztopić w kąpieli wodnej. Lekko przestudzić.

Twaróg zmiksować z jajkami, cukrem i mąką. Wlać przestudzoną czekoladę, wymieszać.

Sernik piec przez ok. 40-45 minut w temperaturze 160-170 stopni.

7 komentarzy:

  1. Justyna, Amber - dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serniki są bardzo eleganckie i kremowe. Jestem ogólnie ogromnym zwolennikiem tego wypieku. Gdyby tylko szybciej się piekł, robiłabym go na okrągło:)

    OdpowiedzUsuń
  3. 16 cm - czyli takie mikro ciacho na mój piekarnik :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic