niedziela, 26 stycznia 2014

Ciasto owsiane z bananami i suszonymi śliwkami




Ciasto owsiane. Brzmi nieznośnie zdrowo? Eee tam. Brzmi pysznie! Wymyśliłam je sobie, a potem poszukałam inspiracji w internecie. I znalazłam - tutaj. Zmodyfikowałam przepis, zrezygnowałam ze słodkiej polewy, postawiłam na owocowe dodatki. Ciasto ma złocisty kolor, ładnie rośnie, jest miękkie i lekko wilgotne w środku. Bardzo szybko się je robi. 
Podaję swoją wersję przepisu. Spróbujcie!


Ciasto owsiane z bananami i suszonymi śliwkami
Składniki:

  • 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1 i 1/4 szklanki wrzątku
  • 1 i 1/2 szklanka cukru pudru
  • 112 g miękkiego masła
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 3 jajka
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyżeczki proszku
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 i 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 2 banany (obrane i pokrojone w półplasterki)
  • kilka suszonych śliwek (posiekanych)


Płatki wrzucić do miseczki, zalać wrzątkiem, odstawić na 20 minut, aby napęczniały. Blachę natłuścić i lekko obsypać mąką.

Cukier i cukier wanilinowy ubić z masłem na puszystą masę. Wbijać po jednym jajku, miksować. Masę jajeczną połączyć z namoczonymi płatkami. Dodać sodę, proszek do pieczenia, sól, przyprawy i wymieszać. Na samym końcu wmieszać pokrojone banany i śliwki.

Piekarnik rozgrzać do temperatury 175-180 stopni. Piec przez ok. 35-45 minut, do suchego patyczka.

25 komentarzy:

  1. Smakowite ciasto ,a mi się marzy jakieś 100% owsiane :D

    OdpowiedzUsuń
  2. śliwki mam, banany też:) chętnie zakupię płatki i sama je sobie upiekę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mi się podoba :). Koniecznie daj znać, czy smakowało :).

      Usuń
  3. Jak takie szybkie i łatwe, to grzech nie spróbować zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nieznośnie zdrowo - podoba mi się ten zlepek słów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się przepyszniasto :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny przepis, skuszę się i dam znac jak wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać koniecznie :-) Smacznego!

      Usuń
  7. uwielbiam płatki owsiane i robię z nich niemal wszystko. Robiłam już ciastek moc, ale ciasta jeszcze nigdy. Spróbuję może w ten weekend, bardzo mam na nie ochotę, dziękuję za fajną inspirację, dam znać jak mi poszło.
    Pozdrawiam,
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemnego pieczenia i konsumowania :). Też uwielbiam ciastka owsiane wszelkiej maści :).

      Usuń
    2. oj, właśnie się chciałam zabrać. Ale kiedy mąkę daję? Wtedy kiedy proszek i sodę?
      Poradź poradź :)

      Usuń
  8. Dla mnie brzmi przepysznie!
    I jakie bogate dodatki.
    Wspaniały pomysł na ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba nigdy nie miałam okazji jeść ciasta owsianego, a chętnie bym spróbowała :) przepis warty zapamiętania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam ;) Na zewnątrz dodałam jeszcze polewę miodowo-migdałową i jest pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka polewa zapowiada się bardzo smakowicie :)

      Usuń
  11. fajnie, też dziś chciałam wymyślić bananowo-owsiane ciasto :) dodam kakao i pestki sezamu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zamiast mąk pszennej dałam ziemniaczana (1/3 tego co miało być pszennej) i jest mniam!

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę. I popieram wszelką inwencję w zmianach przepisu :)

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic