czwartek, 20 lutego 2014

Pączkowe muffiny




Tegoroczny karnawał przelatuje mi w takim tempie, że nawet go nie zauważam. Dni gnają szaleńczo, zimy prawie nie ma, wszystko staje na głowie. Ani się obejrzymy, a będzie Wielkanoc. I lato. Bez przedwiośnia i bez prawdziwej wiosny. Ale skoro niebawem Tłusty Czwartek, chociaż z tej okazji mam dla Was coś pysznego. Trochę pączki, a trochę muffiny. Są pyszne! Spróbujcie, jeśli wolicie coś niesmażonego albo po prostu chcecie urozmaicić pączkowe menu na ten dzień.
Korzystałam z tego przepisu.

Pączkowe muffiny (Dougnut muffins)
Składniki:
  • 140 g jasnobrązowego cukru + dodatkowe 200 g do posypania (do posypania dałam biały cukier zmieszany z odrobiną cynamonu i mniej niż 200 g)
  • 200 g mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (dałam cukier wanilinowy)
  • 140 g roztopionego masła + dodatkowe do natłuszczenia (u mnie także do smarowania babeczek)
  • 12 łyżeczek dżemu malinowego (może być inny, dałam jagodowy i brzoskwiniowy)


W garnuszku roztopić masło (trochę więcej niż 140 g). Foremkę na muffiny natłuścić odrobiną roztopionego masła. Odstawić.

140 g brązowego cukru, mąkę i sodę umieścić w misce, wymieszać. Osobno roztrzepać jajka z jogurtem i ekstraktem waniliowym. Dodać je do suchych składników, wlać roztopione masło. Szybko wymieszać łyżką, tylko do połączenia składników.

Część ciasta nałożyć do foremek, następnie do każdej dodać łyżeczkę dżemu i dopełnić ciastem do 2/3 wysokości.

Piec ok. 16-18 minut w temperaturze 170 stopni, aż muffiny wyrosną i się zezłocą. Powinny być sprężyste przy naciśnięciu.

Zostawić je w foremce na 5 minut, następnie wyjąć i obtaczać w cukrze z cynamonem (ja dodatkowo posmarowałam wierzch babeczek roztopionym masłem, aby cukier lepiej się trzymał).


Inne propozycje na Tłusty Czwartek (z różnych stron świata):

Koeksisters
Pączki dyniowe
Słoniowe uszy
Waniliowe pieczone pączki





Tłusty czwartek 2014

26 komentarzy:

  1. wielka wyżerka coraz bliżej - znów pobiję rekord w pączkach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pomysł! właśnie się biedzę co do pracy na imprezkę zrobić, to jest mój faworyt jak na razie :)
    Pozdrawiam i dziękuję za inspirację
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Smacznego! :)

      Usuń
  3. Urocze!
    I tak pysznie wygląda,że mam ochotę na własne...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi karnawał leci tak, że jedyne pączki jakie wchodzą w grę to te kupne... a tego sobie nie zrobię:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jest szansa. Do czwartku daleko :).

      Usuń
  5. Przepyszne są takie muffinki :) Mniam!
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. czaiłam się na te muffiny w weekend, ale czasu zabrakło, może się jeszcze uda... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jest czas :). Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Ja podobnie jak Kaś czaję się. Obiecałam sobie odrobinę przyjemności na Tłusty Czwartek, więc czas musi się znaleźć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się muszę zaczaić na Twoje piernikowe :)

      Usuń
  8. nie wpadłabym na to, tak szczerze powiedziawszy ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale się dzisiaj naoglądam słodkości:) mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A już jutro nie tylko oglądanie, ale i jedzenie :).

      Usuń
  10. Rzeczywiście bez zimy w tym roku, ale to dobrze :-) Wiosenna pogoda w niczym nie przeszkadza, żeby objeść się pączkowym słodkościami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potem można iść na rower, z wózkiem lub pobiegać - co kto lubi :)).

      Usuń
  11. Czas rzeczywiście biegnie jak szalony. Mam wrażenie że z roku na rok wszystko coraz szybciej się dzieje. Ja tłusty czwartek spędziłam z pączkiem, który nie był jednak zbyt dobry i strasznie się nim zasłodziłam, niestety za późno wpadłam na to, aby stworzyć coś sama :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wczoraj zjadłam takiego. Straaaaasznie słodki :).

      Usuń
  12. Moje się skończyły, więc wpraszam się na Twoje pączkowe muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam i ja! Pyszne! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic