niedziela, 30 marca 2014

Ciasto z kaszy manny




Tym razem coś bez pieczenia, bardziej deser niż ciasto. Zainspirował mnie ten przepis. Zmieniłam proporcje na kwadratową foremkę 21x21 cm, wzbogaciłam masę skórką i sokiem z pomarańczy, zmniejszyłam trochę ilość cukru, dodałam polewę czekoladową. Polecam, jest pysznie! :-) 

Ciasto z kaszy manny
Składniki:
  • 3/4 l mleka
  • 150 g masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki kaszy manny
  • skórka i sok z 1 pomarańczy
  • 1 duże opakowanie herbatników
polewa:
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • odrobina śmietany lub mleka (dla odpowiedniej konsystencji)

Do garnka wlać mleko, dodać masło, cukier, skórkę i sok z pomarańczy. Podgrzewać, mieszając od czasu do czasu, aż masło się roztopi i składniki połączą. Wsypać kaszę, podgrzewać, aż masa zgęstnieje. Zdjąć z ognia.

Foremkę wyłożyć pergaminem. Na dnie ułożyć warstwę herbatników, wyłożyć na nie masę, wygładzić. Przykryć drugą warstwą herbatników.

Przygotować polewę, rozpuszczając czekoladę w kąpieli wodnej (można dodać trochę mleka lub śmietany). Rozsmarować polewę na cieście.

Deser wstawić do lodówki, pozostawić do stężenia.

20 komentarzy:

  1. Skórka pomarańczowa i sok bardzo do mnie przemawiają.
    Ciasto z pewnością jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardziej słoneczne :-) podrawiam!

      Usuń
  2. zdecydowanie polewa czekoladowa to dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis ;) Na pewno wypróbuje!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, daj znać, czy smakowało :-)

      Usuń
  4. przepadam za kaszą manną, więc zapisuję tę ciekawą wariację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa jestem jak to ciasto smakuje. Strasznie jestem ciekawa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, dokąd Cię ta ciekawość zaprowadzi :))

      Usuń
  6. Coś czuję, że znalazłam idealny przepis na nadchodzący weekend :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam! Jest genialnie proste, można je robić codziennie ;-) No i chyba rzeczywiście muszę jutro zrobić nowe, bo do zdjęć już prawie nic nie zostało, pozdrawiam :-)

      Usuń
    2. Super :). U mnie też dość szybko zniknęło. Polecam jeszcze spróbować wersji czekoladowej, z kakao lub karobem w masie :).

      Usuń
  7. Kusząco się prezentuje, jestem zaciekawiona :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne to ciasto :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny przepis na lekkie ciacho- zapisuję do wypróbowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepyszny, cudownie prosty i nieczasochłonny przepis:) Ja potrzebowałam nieco więcej czekolady na polewę.
    Macie może pomysł, co można dodać do mannej?.. czegoś mi w niej brakowało.. może jakieś owoce? Albo ubita śmietanka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owoce i bakalie sprawdzą się bardzo dobrze :-).

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic