sobota, 26 kwietnia 2014

Miniserniczki bananowe z czekoladą




Święta, święta i po świętach, jak to mawiają. Dla mnie ten czas stał się przerwą od blogowania, choć pieczenia i gotowania było mnóstwo. Za to okazji do robienia zdjęć i wrzucania wpisów zabrakło. Ale nie mam czego żałować - zamiast tego spędzałam rodzinnie czas i łapałam wiosenne promienie słońca na spacerach. I wcinałam smakołyki, oczywiście!

Za to w ramach poświątecznego recyklingu wykorzystałam twaróg sernikowy oraz mocno dojrzałe banany i przygotowałam bananowe miniserniczki. Są pyszne, kremowe, wilgotne, mocno bananowe. Świetnie komponują się z czekoladą. Nadają się na weekendowy deser.
Inspiracja stąd.

Bananowe miniserniczki z czekoladą
Składniki (na 4 miniserniczki):

  • 300 g twarogu sernikowego (u mnie z wiaderka)
  • 2 małe dojrzałe banany
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 2 jajka
  • 1/2 opakowania budyniu waniliowego bez cukru
  • 50 g cukru

polewa:

  • 100 g czekolady deserowej
  • opcjonalnie: odrobina mleka


Banany z sokiem z cytryny zmiksować blenderem na puree. Dodać twaróg, jajka, cukier i budyń, miksować krótko do połączenia składników.

Kokilki lub małe foremki wysmarować masłem, wyłożyć pergaminem. Wlać masę serową do 2/3 wysokości.

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 40 minut. Ostudzić.

Czekoladę z odrobiną mleka roztopić w kąpieli wodnej, smarować wierzchy ostudzonych serniczków. Serniczki wstawić do lodówki, by polewa stężała.

12 komentarzy:

  1. Dlatego "po świętach" to świetny czas :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę...
    Sernik z bananami,poezja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę uprzejmie, jeszcze trochę zostało :) (choć znika w ekspresowym tempie).

      Usuń
  3. Akurat mam twaróg po świętach a banany to zawsze się znajdą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja się wpraszam na takie sernikowe maleństwo :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie śliczne te miniserniczki!
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic