środa, 25 czerwca 2014

Solno-pieprzne kakaowe ciasteczka




Największe zaskoczenie ostatnich dni i jednocześnie miłość absolutna. Sól i pieprz - idealny, podstawowy duet przypraw, tym razem zamknięty w słodkim wypieku. Ciasteczka o wyważonej, aksamitnej słodyczy, przełamanej drapiącym w gardle pieprznym posmakiem i akcentem morskiej soli. Słodko-słone połączenia zawsze należały do moich ulubionych, ale czekolada plus sól plus pieprz wynoszą na wyżyny smaku :). Naprawdę polecam! Oryginalny przepis znajdziecie tu.

Kakaowe ciasteczka z solą morską i pieprzem
Składniki:

  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki kakao
  • 225 g masła (miękkiego)
  • 2/3 szklanki cukru pudru
  • 1 duże żółtko
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej (plus więcej do obtaczania)
  • 1/2 łyżeczki grubo mielonego pieprzu (plus więcej do obtaczania)
  • cukier kryształ do obtaczania
  • 1 białko do obtaczania


Mąkę z kakao przesiać do miski, wymieszać.

Masło zmiksować na puszystą masę, dodać cukier puder, miksować dalej do uzyskania gładkiej konsystencji. Dodać żółtko, sól, pieprz, wanilię, zmiksować. Następnie dodawać suche składniki w trzech porcjach, mieszać lub miksować na niskich obrotach do połączenia składników.

Przełożyć ciasto na wysypaną mąką stolnicę. Podzielić je na dwie części, uformować wałki. Zawinąć je w folię spożywczą, schładzać w lodówce minimum 4 godziny (według mnie wystarczy godzina, tylko trzeba sprawdzić, czy ciasto jest odpowiednio twarde).

Wałki z ciasta posmarować lekko roztrzepanym białkiem. Obtaczać w soli morskiej z cukrem kryształem i pieprzem (w wybranych proporcjach). Pokroić na krążki, układać je w odstępach na blachach wyłożonych pergaminem.

Piec ok. 14-16 minut w temperaturze 175-180 stopni, obracając blachę. Ciasteczka powinny być w miarę twarde z wierzchu.

Studzić na kratce.

17 komentarzy:

  1. Moja Droga,
    co za fantastyczny wypiek!
    Absolutnie w moim guście.
    Piekę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :). Naprawdę warto, smacznego!

      Usuń
  2. Rzeczywiście zaskakujące i to na tyle, że mam ochotę biec do kuchni, żeby je upiec :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie nowinki czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie przyszłoby mi do głowy takie połączenie, ale powiem Ci szczerze, że mam ochotę spróbować, żeby się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też dotąd nie przyszło. Wspaniałe odkrycie :)

      Usuń
  5. Cudowne ciasteczka:) do czekolady zawsze dodaję soli, wyciąga jej smak.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza sól morska świetnie się komponuje :). Pozdrawiam!

      Usuń
  6. robiłam brownie... było przezarąbiste..
    Te ciasteczka muszą być takie same <3

    OdpowiedzUsuń
  7. aaaaa jak ja kocham sól w słodkościach :) <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio jadłam solone lody, więc ciekawa jestem jak ciasteczka :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie połączenie smaków :) Będę piekła :)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic