czwartek, 28 sierpnia 2014

Chlebek jaglany z jabłkami




Bezglutenowy, bezmleczny, bezjajeczny. Wegański. Sto procent smaku przy minimum składników. Zero ulepszaczy. Powiem Wam, że ten chlebek jaglany stał się moim hitem (a powinnam nadmienić, że nie jestem zbytnio fanką kaszy jaglanej). Nie przypuszczałam, że można z niej upiec coś tak pysznego i to zupełnie bez mąki czy proszku do pieczenia.

Przepis znalazłam w Trochę Innej Cukierni, podaję w swojej wersji. Nazwałam to chlebkiem, nie ciastem, bo chlebek mi zdecydowanie bardziej przypomina. Co jest w nim najlepsze? Wilgotne wnętrze, słodkie, choć bez cukru, chrupiące prażone ziarenka kaszy na wierzchu. 

Szczerze polecam, spróbujcie :).


Chlebek jaglany z jabłkami
Składniki:

  • 300 g surowej kaszy jaglanej
  • 1,5 kg jabłek (u mnie dość kwaśne)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 4 łyżki płynnego miodu
  • garść daktyli

Daktyle posiekać. Jabłka umyć, obrać, pozbawić gniazd nasiennych, zetrzeć na tarce. 

Wszystkie składniki wymieszać w misce. Keksówkę wyłożyć pergaminem, przełożyć do niej masę, wygładzając wierzch łyżką. 

Ciasto piec przez ok. 1,5 godziny w temperaturze 180 stopni. Wierzch powinien się ładnie zezłocić.

Chlebek jest delikatny i może się kruszyć - wyjąć go z formy i kroić dopiero wtedy, gdy całkowicie wystygnie.


PS No i masz. Gębie w niebie dwa tygodnie temu stuknęły 4 lata :). Dziękuję Wam za każdy komentarz, każdego maila, za to, że lubicie Gębę, korzystacie z przepisów, przekazujecie je dalej. Dzięki Wam ten blog istnieje i żyje.
Gęba uśmiecha się do Was szeroko i prosi o więcej :).


Jedz polskie jabłka

zBLOGowani.pl

16 komentarzy:

  1. Szalejesz z tymi wegańskimi pysznościami - nie nadąże z wypróbowywaniem!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie jak ja nie nadążę z wypróbowywaniem Twoich :))

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy ten chleb! Chętnie bym spróbowała kawałek :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny chlebek! ; )
    Świetny, zdrowy przepis! *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiał smakować wybornie :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocno jabłkowy i pyszny, polecam :)

      Usuń
  5. Woooooow, genialny pomysł na chlebek. Takiego jeszcze nie jadłam, ale koniecznie muszę sobie taki upiec :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hehe, no proszę, już niedługo z jednego skłądnika będzie można wyczarować tort:)

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic