czwartek, 16 października 2014

Uśmiechnięte ciasteczka cynamonowe (z jabłkami)




Sporo takich "uśmiechniętych" ciasteczek widziałam swego czasu w internecie. Nawet nie potrafię powiedzieć, które rzuciły mi się w oczy jako pierwsze. Zainspirował mnie kształt i prostota wykonania, byłam ciekawa smaku. Ale chciałam wykonać je wg swojego przepisu na ciasto, które musiało być cynamonowe - bo cynamon i jabłka to przecież połączenie idealne.
I oto pozdrawiają Was uśmiechnięte paszcze i... jeden przybysz z kosmosu.


Cynamonowe uśmiechnięte ciasteczka (z jabłkami)
Składniki (na ok. 18-20 ciasteczek):

  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 3/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki cukru
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki śmietany 12 lub 18%
  • 60 g masła
  • 2 średniej wielkości jabłka

Jabłka umyć, obrać, pokroić na ćwiartki, usunąć gniazda nasienne. Przekroić na ósemki lub jeszcze mniejsze kawałki, zachowując kształt półksiężyca.

Mąkę wymieszać w misce z cynamonem, proszkiem do pieczenia i cukrem. Wbić żółtko, dodać śmietanę i pokrojone na małe kawałki zimne masło. Zagnieść ciasto. Powinno być lekko kleiste, ale gdyby kleiło się za bardzo, można dodać więcej mąki.

Ciasto rozwałkować na oprószonej mąką stolnicy. Wykrawać kółeczka. Na połowie każdego kółeczka kłaść kawałek jabłka, zakrywać drugą połową kółeczka, lekko dociskając. Chodzi o kształt uśmiechniętej buzi :).

Ciasteczka ułożyć na blasze wyłożonej pergaminem. Piec ok. 20 minut w temperaturze 180 stopni.

18 komentarzy:

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic