czwartek, 13 listopada 2014

Korzenne ciasto z jabłkami i czekoladą



Moja babcia piekła ciasto z jabłkami, kładąc jabłka na dnie formy, posypując je cukrem i cynamonem. Czy słyszała kiedyś o odwracanych ciastach? Wątpię (bo nigdy nie kładła kawałków ciasta na talerzu jabłkami do góry). Ja też usłyszałam o nich znacznie później niż poznałam jej przepis na jabłkowe ciasto.
Czy spodobałoby jej się takie odwrócone ciasto pokryte polewą czekoladową? Nie wiem, nie mogę już jej o to zapytać. Mam nadzieję, że by jej smakowało...


Korzenne ciasto z jabłkami i czekoladą
Składniki (na małą tortownicę o średnicy 17 cm):

  • 3 jajka
  • 1 szklanka mąki
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 3/4 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki cynamonu (+trochę więcej do posypania jabłek)
  • 2 jabłka
  • 100 g czekolady gorzkiej lub deserowej

Jabłka umyć, obrać, oczyścić z gniazd nasiennych, pokroić na kawałki.
Tortownicę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Odstawić.

Mąkę wymieszać w misce z połową cukru wanilinowego i przyprawami. Jajka zmiksować z cukrem na puszystą masę. Masę jajeczną wlać do suchych składników, wymieszać dokładnie.

Warstwę jabłek ułożyć na dnie tortownicy. Posypać je cynamonem i połową cukru wanilinowego.
Ciasto wylać na jabłka.

Piec w temperaturze 180 stopni przez ok. 35-40 minut. Ostudzić w formie.

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej (można do niej dodać odrobinę kwaśnej śmietany lub mleka).
Ostudzone ciasto wyjąć z formy, obracając warstwą jabłek do góry. Pokryć polewą czekoladową.
Odstawić do stężenia (żeby przyspieszyć proces, można ciasto wstawić na krótko do lodówki).

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Zapewniam, że warte spróbowania :)

      Usuń
  2. Jestem pewna, że by smakowało :) Wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto idealne na ten nieciekawy czas.
    Korzenie i jabłka plus energetyczna czekolada.
    Chcę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Aromatyczne, fantastyczne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. korzenne.. z jabłkami! <3 cud, miód, malina..
    chyba lepiej nie dało się tego połączyć!

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ciasto? Pyszne. Jak ja lubię ciasta z jabłkami. A do tego pachnące goździkami, cynamonem.... mniam, mniam:)
    Babcia byłaby z Ciebie dumna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę do Ciebie w ciągu dnia zaglądać, bo jak tu wpadam tak późno, to mój apetyt się budzi, a tu spać pora iść :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka pora roku - mnie też wilczy głód dopada o tej porze :D

      Usuń
  8. Bardzo smakowicie wygląda :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic