piątek, 30 stycznia 2015

Czekoladowe muffinki z owocami leśnymi i polewą




Znów trzeba by ponarzekać na to, jak szybko leci czas, jak wiele się dzieje i ile rzeczy czeka, by je upchnąć w tych krótkich 24 godzinach, jakie ma doba. Nawet czasu na małe przyjemności brak. Ale oto ratunek: na jakiś czas zapomniałam o muffinach, które robi się ekspresowo i mają milion kombinacji. Obie te cechy są ich wielkimi zaletami w codziennym zabieganiu. Myk, myk i proszę. Te urodzinowe babeczki przypomniały mi, że istnieją małe, efektowne słodkości, które za każdym razem mogą zyskać nową odsłonę. I jeśli brak czasu, a ochota wielka, muffinki są rozwiązaniem idealnym.

A że zatęskniłam za owocami lata, to są w tych babeczkach. Podaruj mi trochę słońcaaaa ;).

Muffiny czekoladowe z owocami leśnymi i polewą czekoladową
Składniki (na ok. 12 sztuk):

  • 125 g masła
  • 2 duże jajka
  • 1/3 szklanki jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki mleka
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 i 1/2 łyżki kakao
  • 200 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2-3 garści mrożonych owoców leśnych (jeżyny, jagody, maliny, porzeczki czerwone i czarne)

polewa:

  • ok. 70 g czekolady deserowej
  • 4 łyżki śmietanki 30%


Masło rozpuścić w garnuszku. Przestudzić.

Wymieszać mąkę z cukrem pudrem, kakao, proszkiem do pieczenia i sodą. Dodać jajka, wymieszać. Wlać jogurt naturalny, mleko i przestudzone masło, na końcu dorzucić owoce, wymieszać do połączenia składników.

Silikonową formę na muffiny (z papilotkami lub bez) wypełnić ciastem do 2/3 wysokości.
Piec babeczki w temperaturze 160 stopni przez ok. 25 minut. Ostudzić.

W kąpieli wodnej roztopić czekoladę ze śmietanką. Smarować wierzch ostudzonych muffinek. Można wstawić na krótko do lodówki, by polewa czekoladowa szybciej stężała.


Walentynkowe menu

24 komentarze:

  1. Babeczka wygląda obłędnie!! A ja tez tesknie za latem i za owocami....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I słońcem - choć w ostatnich dniach u nas jest go całkiem sporo :)

      Usuń
  2. Ta polewa mnie zwabiła :) Ślicznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się też przydadzą, bo mam ten sam problem z uciekającym czasem... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam owoce leśne i wszystko, co czekoladowe, także te muffinki zdecydownie przypadają mi do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. I ta walka z pokusą, żeby ją zjeść, zanim znajdzie się na babeczkach ;)

      Usuń
  6. Rozkoszne i bardzo kuszące!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne muffinki :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. rzuciłabym się na tę polewę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. uciekający czas... ;) kurcze też nie wiem jak pomieścić swoje aktywności w 24 godzinach ;) ale na takie muffinki warto znaleźć czas :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm.. owoce leśne, czekolada.. <3 cud, miód, malina! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też tęsknię za owocami lata, ale takie babeczki mogą świetnie tę tęsknotę zrekompensować ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Owoce leśne w wypiekach są genialne :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobra słodkość.

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic