piątek, 27 lutego 2015

Mus czekoladowy z awokado (wegański)




Smaczliwka - jakie piękne słowo! Wiecie, co to takiego? Dla tych, którzy nie wiedzą, mała podpowiedź: w zielonej, błyszczącej skórce, z dużą pestką pośrodku. W kształcie gruszki. Kremowe... Już się domyślacie, że chodzi o awokado?

Awokado to owoc niejednoznaczny. Skrywa w sobie zapewne wiele kulinarnych tajemnic, których jeszcze nie było dane mi poznać. Ale ja dopiero odkrywam jego smakowite zastosowania. A że Gęba jest blogiem od słodkolubnej dla słodkolubnych, nie mogłabym nie zrobić z niego deseru.

Z pomocą przyszła mi Jadłonomia - blog od długiego czasu mocno dla mnie inspirujący - gdzie znalazłam ten przepis. Znałam ten deser, ale jakoś nigdy go nie próbowałam - połączenie było dziwne, zaskakujące, ale i intrygujące. I wiecie co? Mus czekoladowy z awokado jest pyszny, lekki, doskonały. Potrafi zadowolić czekoladożercę :).
Podaję w swojej wersji, z niewielkimi zmianami.


Mus czekoladowy z awokado (wegański)
Składniki:

  • 1 awokado (dojrzałe, miękkie)
  • 2,5 łyżki ciemnego kakao
  • 2,5 łyżki płynnego miodu
  • 2 łyżki mleka roślinnego (np. kokosowego)
  • szczypta soli morskiej


Pokrojone na mniejsze kawałki awokado wrzucić do blendera, dodać pozostałe składniki. Zmiksować na gładki krem.
Mus przełożyć o pucharków, schłodzić w lodówce.
Najlepiej smakuje z dodatkiem owoców.

Przepis na mus dodaję do mojej zakładki "Deser dla dwojga". Znajdziecie tam też inne pyszności, zajrzyjcie koniecznie :).

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie musy z awokado i chyba awokado pod każdą postaci ;) Twój mus wygląda cudownie :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekoladożerca ze mnie wieelki, więc już od patrzenia mam na niego ochotę :D
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię te musy z awokado, dla mnie są pyszne, choć mają charakterystyczny smak: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, nie jest to oczywiste połączenie typu czekolada i kremówka :)

      Usuń
  4. Też uwielbiam taki deser i często robię, mleko można spokojnie pominąć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będę próbować jeszcze w różnych wersjach :).

      Usuń
  5. próbowałam, ale jakoś za bardzo czułam smak awokado.. nie dla mnie, aczkolwiek fajna alternatywa dla tych zwykłych kremów czekoladowo-orzechowych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda - jak już wspomniała Angie, ten smak jest charakterystyczny. Ale trzeba przynać, że ciekawy :).

      Usuń
  6. Uwielbiam to połączenie, jest superpyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest wspaniały!
    Robię go dość często, bo kocham awokado.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic