sobota, 18 kwietnia 2015

Lody chałwowe z czekoladą




Czy lody pomagają na gardło? Mam nadzieję, że tak.
Czy lody pomagają przegonić szare chmury i przywołać słońce? Mam nadzieję, że tak.
Czy lody mogą być dobrym początkiem prawdziwej wiosny? Mam nadzieję, że tak.
Czy lody poprawiają humor? Na pewno :).

Czas zacząć sezon lodowy! Mimo bólu gardła, chmur, a nawet lekkich opadów śniegu. Niech słońce zagości na dłużej!

Zainspirowałam się tym przepisem. Trochę namieszałam w składnikach i proporcjach, podaję ze swoimi zmianami.


Lody chałwowe z czekoladą
Składniki (na ok. 0,75 l lodów): 
  • 200 g gotowej masy krówkowej 
  • 1/3 szklanki pasty sezamowej (tahini) 
  • 200 ml śmietanki 30-36% 
  • 1 szklanka mleka 3,2% 
  • 1 łyżka miodu 
  • 50 g posiekanej gorzkiej czekolady 

Wszystkie składniki umieścić w garnku i podgrzewać, mieszając, do połączenia składników. Mieszankę wystudzić. Garnek przykryć folią spożywczą, wstawić do lodówki (na kilka godzin lub całą noc).

Schłodzoną masę wlać do misy maszyny do lodów, dosypać posiekaną czekoladę. Ustawić mieszanie na mniej więcej pół godziny, następnie lody przełożyć do pudełka i wstawić do zamrażarki.

Można oczywiście poradzić sobie bez maszyny - schłodzoną masę zmiksować, by się napuszyła, przelać do pudełka i zamrażać. Trzeba tylko pamiętać, by lody kilka razy podczas mrożenia przemieszać lub zmiksować - zapobiegnie to utworzeniu się kryształków lodu.

Smacznego!

30 komentarzy:

  1. Mmm, musiały smakować bajecznie :)
    Dziadek twierdził, że na ból gardła pomagają. Dziadek nie ściemniał ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam - nie ściemniał :))

      Usuń
  2. Ojej, muszę czytać to w tajemnicy, bo jak się wyda, że ja tu takie pyszności odkryłam, to jeszcze o tej późnej porze będę musiała je robić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co, udało się zachować tajemnicę? :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Lato to nie pora roku, to stan umysłu :D

      Usuń
  4. Ojej jakie pyszne lody! Zjadłabym i to zaraz!
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ smakowite zestawienie, no trzeba zrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie one muszą być dobre<33

    OdpowiedzUsuń
  7. o nie.. jaki smak!!!! <3 <3
    muszą zwyciężać..

    Mam nadzieje, że już po bólu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak dla mnie lody pomagają na wszystko! a taaaaakie to już w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O boszszsz!
    genialne, cudowne, doskonałe!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, te lody wyglądają rewelacyjnie! *.*
    Muszą być cudownie kremowe! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. to jest dopiero rozpusta takie lody:)

    OdpowiedzUsuń
  12. te lody wyglądają tak obłędnie, kremowo, kusząco, że jestem gotów grzeszyć dla nich codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wyglądają, bardzo lubię smak chałwy-takie lody napewno by mi przypadły do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Da wielbicieli chałwy są idealne :)

      Usuń

Smakowało? Zostaw po sobie ślad :-).

Przyciski Listonic